شناسهٔ خبر: 27494723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

صنایع خراسان از فوتبال حمایت نمی کنند

امیر زارعی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند مشکلات اقتصادی چند سال اخیر در بازداشتن صنایع از حضور در عرصه فوتبال استان تاثیرگذار بوده، اما

صاحب‌خبر - امیر زارعی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند مشکلات اقتصادی چند سال اخیر در بازداشتن صنایع از حضور در عرصه فوتبال استان تاثیرگذار بوده، اما حقیقت این است که وفاقی بین صنعت بویژه در بخش خصوصی و ورزش استان شکل نگرفته است.
وی تاکید کرد: این عدم حمایت مالی از تیم های ورزشی استان مربوط به همه رشته های ورزشی است و تنها به فوتبال خلاصه نمی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجا که حمایت از تیم های فوتبال، بویژه در لیگ برتر بسیار پرهزینه است، نمایندگان فوتبال استان از جمله پدیده و مشکی پوشان به دلیل ناتوانی مالی در لیگ برتر دچار مشکل هستند.
زارعی افزود: هزینه بالای فوتبال در مقایسه با دیگر رشته های ورزشی موجب شده تا حضور و فعالیت حامیان مالی بخش خصوصی در این بخش همراه با عدم موفقیت باشد چرا که تنها بخش دولتی از عهده هزینه های گزاف فوتبال برمی آید.
وی خواستار مشارکت بخش های قدرتمند غیرخصوصی در ورزش استان شد و اضافه کرد: حمایتهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از فعالیتهای ورزشی و تیم های استان ستودنی است و جا دارد بخش های دیگر مانند آستان قدس رضوی نیز در صورت امکان در ورزش و بویژه فوتبال استان فعالیت کنند.
پدیده خراسان و مشکی پوشان به عنوان 2 تیم مطرح فوتبال خطه خراسان در لیگ برتر 96-97 با مشکلات مالی و مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم کردند که در نهایت در پایان هفدهمین دوره لیگ تیم پدیده جایگاهی بهتر از رده 11 جدول به دست نیاورد و مشکی پوشان قعر جدولی نیز با جا خوش کردن در رده 16، به دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد.
در لیگ برتر 97-98 پدیده آغاز قابل قبولی داشت و هم اکنون از چهار بازی خود شامل سه برد و یک باخت، 9 امتیاز کسب کرده و در جایگاه نخست جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است.
تیم های پرسپولیس و سپاهان با هشت امتیاز در تعقیب پدیده هستند و به نظر می رسد اگر مانند دوره هفدهم لیگ برتر، مسائل مالی و مدیریتی برای پدیده مشکل آفرین نشود، این تیم قادر به حفظ رده های بالای جدولی خواهد بود.
3221/5132
انتهای پیام

نظر شما