شناسهٔ خبر: 27494338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

غرقی در گفتگوبا خبرگزاری دانشجو:

تشکیل گروه «اقدام علیه ایران» دلیل نا امیدی آمریکا از مذاکره است/ ایران کارگروهی در راستای اقدامات صلح‌جویانه خود در منطقه تشکیل دهد

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: تشکیل کارگروه اقدام علیه ایران در آمریکا به موازات درخواست‌های مذاکره از ایران تشکیل شد و چون آن‌ها شاهد این بودند که ایران ...

صاحب‌خبر -
مرتضی غرقی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص تشکیل گروه "اقدام علیه ایران" در ایالات متحده به ریاست برایان هوک، گفت: تشکیل چنین گروهی علیه ایران اقدام تازه‌ای نیست از گذشته وجود داشته است، اما اکنون انسجام یافته است، چون تلاش‌های امریکا برای ترغیب ایران به مذاکره به نتیجه رسید و آن‌ها درصدد این هستند که با فعالیت‌ها و تلاش‌ها ویژه این پروژه را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه تشکیل این گروه علیه ایران از سوی دیگر به معنای آن است که جامعه بین الملل حرف‌های امریکا را جدی نگرفته است گفت: از سوی دیگر جمهوری اسلامی نیز باید در مقابل یک اقدام متقابل انجام دهد یعنی کارگروهی تشکیل دهد و نشان دهد برنامه و رفتارش در منطقه صلح آمیز است و اقدامات امریکا فقط برای ایران هراسی صورت گرفته است.

غرقی در خصوص شخصیت برایان هوک رئیس کارگروه اقدام علیه ایران نیز گفت: وی از مخالفین خروج امریکا از برجام بوده و اعتقاد به ایجاد تغییرات در برجام داشته است از این منظر انتخاب او به این سمت جای تعجب دارد.

این کارشناس مسائل امریکا ادامه داد: البته هوک رابطه نزدیکی با جان بولتون دارد شخصیتی که از ابتدا با مذاکرات و هویت جمهوری اسلامی زاویه داشت.

وی افزود: تشکیل این کارگروه به موازات درخواست‌های مذاکره امریکا از ایران تشکیل شد و، چون آن‌ها شاهد این بودند که ایران به هیچ عنوان حاضر به مذاکره نشد از این رو با تشکیل این گروه به دنبال منسجم کردن اقدامات ضد ایرانی خود شدند.

غرقی در خصوص واکنش سایر کشور‌ها به تشکیل کارگروه علیه ایران در امریکا گفت:تا کنون کشورهای اروپایی درقبال این عملکرد آمریکا واکنشی نشان ندادند اما موضع روسیه علیه این اقدام موضع مناسبی بود. روس‌ها اعلام کردند تشکیل این گروه در حقیقت اقدامی علیه آرامش در ایران است و آمریکائی ها به دنبال آن هستند که آرامش را از درون ایران بربایید.

برچسب‌ها:

نظر شما