شناسهٔ خبر: 27494305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ به وکیل کاخ سفید اجازه همکاری با تیم تحقیقات روسیه را داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت به دونالد مک گان مشاور کاخ سفید و دیگر کارمندان آن اجازه داده است با تیم تحقیقات تبانی ادعایی میان ستاد انتخاباتی وی و روسیه "کاملا همکاری کنند."
اظهارات وی بعد از آن عنوان شد که روزنامه نیویورک تایمز گفت مک گان همکاری وسیعی با این تیم کرده است.
ترامپ در پیامی در توئیتر همچنین گفت: "بعلاوه ما با اراده خود بیش از یک میلیون صفحه از اسناد را ارایه کردیم. این بیشترین مورد شفافیت در تاریخ است. نه تبانی در کار است نه انسداد. فقط تعقیب توهمات است."
روزنامه نیویورک تایمز گفت روشن نیست آیا ترامپ از میزان همکاری مک گان باخبر است یا خیر.
این روزنامه خاطرنشان کرد این که وکیلی تا این حد با تیم تحقیقات همکاری کند امری نادر است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از ده ها نفر از مقامات کنونی و سابق کاخ سفید گفت دونالد مک گان اطلاعات خود را در اختیار گذاشته که تیم تحقیقات ممکن بود از برخی از آنها مطلع نشود.
یک منبع به رویترز گفت مک گان به صورت داوطلبانه با تیم رابرت مولر و به عنوان یک شاهد معمول همکاری کرده است.
وی نه احضار شده و نه در قبال هیچ وعده ای با این تیم سخن گفته است.
این منبع گفت معتقد نیست مک گان مطلبی که موجب اعلام جرم علیه ترامپ شود بیان کرده باشد.
روزنامه نیویورک تایمز گفت مک گان درباره اقدامات ترامپ در اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی و تلاش وی برای نظارت یکی از وفادارانش بر پرونده تحقیقات روسیه نظیر جف سشنز دادستان سابق عمومی آمریکا با تیم تحقیقات صحبت کرده است.
این روزنامه گفت مک گان در قلب تلاش های ترامپ برای اخراج رابرت مولر مشاور ویژه آمریکا قرار داشت.
مک گان به تیم تحقیقات گفته است هرگز ندیده ترامپ فراتر از اختیارات قانونی اش حرکت کند.
یک منبع نزدیک به رویترز گفت میزان همکاری مک گان یک خطای راهبردی یا تاکتیکی بوده است اما ترامپ نگران نیست زیرا به نظرش هیچ خطایی را انجام نداده است.

ترامپ در پیامی توئیتری جان برنان را بدترین رئیس سیا خواند
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری جان برنان (John Brennan) رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا, سیا, را بدترین رئیس این سازمان توصیف کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، این پیام توئیتری ترامپ صبح شنبه به وقت آمریکا و پس از آنکه ترامپ پیشتر در این هفته مجوز امنیتی دسترسی برنان به اطلاعات طبقه بندی شده را لغو کرد، منتشر شد.
ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: آیا کسی به اشتباهاتی که جان برنان در زمان تصدی در سیا انجام داد، توجه کرده است؟ او به راحتی و به عنوان بدترین رئیس سازمان سیا در تاریخ ناپدید خواهد شد و از زمان خروج، او به فردی گزافه گو، خرافه پرست و یک هکر سیاسی که نمی توان در رابطه با اسرار کشورمان به وی اعتماد کرد، بدل شده است! "
به نظر می رسد این پیام توئیتری ترامپ در پاسخ به مصاحبه جمعه شب برنان با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی (MSNBC) منتشر شد.
در این مصاحبه, برنان گفت: " این واقعیت است که او (ترامپ) از لغو مجوز امنیتی من به عنوان رئیس سابق سیا به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدافش نزد عموم مردم استفاده می کند. البته من نمی خواهم از این عبارت استفاده کنم اما به منزله این است که وی از حضور در راس قدرت مست شده است ".
شصت مقام سابق سیا همراه با گروهی از کارشناسان امنیتی تصمیم دونالد ترامپ به لغو مجوز امنیتی جان برنان برای دسترسی به اسناد محرمانه را محکوم کردند. جان برنان از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ است.

نظر شما