شناسهٔ خبر: 27493197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

دیدار سفیر ازبکستان با معاون امور هنری 

سفیر ازبکستان در ایران با معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 به گزارش روابط  عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، بهادر عبدالله اف، سفیر ازبکستان در ایران روز شنبه 27 مردادماه با سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری دیدار و درباره گسترش و تقویت همکاری هنری ایران و ازبکستان گفت و گو کرد. 
بهادرعبدالله اف در این دیدار گفت: ایران و ازبکستان مشترکات زیادی دارند و فرهنگ دو کشور بسیار به هم نزدیک است و امیدواریم همکاری فرهنگی، هنری دو کشور رشد و گسترش یابد. سفیر ازبکستان در ایران گفت: «جشنواره موسیقی مقام» که یک رویداد بین‌المللی است در ازبکستان برگزار می شود و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد، در این جشنواره حضور داشته باشد.
 بهادر عبدالله اف در ادامه گفت: مسوولان ازبکستان تمایل دارند مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور داشته باشند؛گروهی از هنرمندان موسیقی و پژوهشگران نیز از ایران به این جشنواره دعوت شده‌اند. سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران و ازبکستان و ارتباط  فرهنگی گفت: امیدواریم که جشنواره مقام و حضور هنرمندان ایران در این جشنواره فرصتی برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی، هنری باشد.

پیمان معادی با ستاره هالیوود هم‌بازی شد

پیمان معادی در فیلم اکشن «Six Underground» به کارگردانی مایکل بی کنار رایان رینولدز ستاره سینمای هالیوود ایفای نقش خواهد کرد. معادی از معدود بازیگران ایرانی با کارنامه بین‌المللی است. به گزارش خبرآنلاین، ملانی لوران بازیگر فرانسوی هم در این پروژه حضور دارد. این بازیگر برای بازی در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو شهرت دارد.
معادی که برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی شهرتی بین‌المللی دارد پیش از این نیز با فیلم مایکل بی در فیلم «۱۳ ساعت»‌ همکاری کرده است. در فیلم «Six Underground» رایان رینولدز ستاره سری فیلم‌های «دد پول» کنار معادی ایفای نقش خواهد کرد. هنوز جزییات زیادی از فیلمنامه این اثر سینمایی منتشر نشده است.
از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به آدریا آریونا، کوری هاوکینز، مانوئل گارسیا روفو و بن هاردی اشاره کرد. این فیلم بر اساس برنامه از پیش تعیین شده سال ۲۰۱۹ از نتفلیکس پخش می‌شود.

اعلام تاریخ انتشار «ابراهیم» محسن چاوشی

آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی پنجم شهریور منتشر می‌شود. به گزارش ایلنا، سیدهادی حسینی (تهیه‌کننده آلبوم «ابراهیم») پنجم شهریور را به عنوان تاریخ رسمی پخش این آلبوم اعلام کرد.
او افزود: البته با شرایطی که در کشور وجود دارد و برخی اتفاقات، احتمال دارد پخش یک روز هم عقب بیفتد اما آلبوم تا تاریخ ششم شهریور به همه مناطق ایران می‌رسد.  آلبوم چاوشی بدون مراسم رونمایی منتشر خواهد شد. هادی حسینی در این باره نیز گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی از سوی آقای چاوشی برای رونمایی آلبوم گرفته نشده است.

مرادی‌ کرمانی و کتابخانه‌های سیار
 بار دیگر نامزد جایزه لیندگرن

با بررسی‌هایی که از آثار نویسندگان انجام شد هوشنگ مرادی‌کرمانی به عنوان نویسنده کتاب کودک و نوجوان و در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی، کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری به عنوان نامزدهای این جایزه در سال ۲۰۱۹ همچون سال گذشته تکرار شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان پس از جایزه هانس کریستین اندرسن است.
آسترید لیندگرن، نویسنده بنام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت‌بام» است. وی در سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد این نویسنده مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هرساله در این کشور برگزار می‌شود. هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و همچنین بالا بردن حقوق کودکان در جهان است.
هیئت‌های معرفی نامزدهای جایزه سال ۲۰۱۹ را از ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

بیمه پایه هنرمندان سر پل ذهاب
 تا دو سال رایگان است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بیمه پایه اهالی فرهنگ و هنر مناطق زلزه زده غرب کشور برای مدت دو سال از سوی صندوق اعتباری هنر رایگان است.
به گزارش روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در سفر به استان کرمانشاه، معرفی نامه بیمه تامین اجتماعی 160 نفر از هنرمندان سرپل ذهاب را اهدا کرد.
سیدحسین سیدزاده - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر - در دیدار با هنرمندان زلزله‌زده بیان کرد: در سفر مدیران صندوق اعتباری هنر در فروردین ماه به سرپل ذهاب از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات هنرمندان ساکن در این منطقه قرار گرفتم و در این خصوص اقدامات موثری در حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، معیشتی و کمک مستمری(هنرمندان پیشکسوت بالای 60 سال سن) با توجه به امکانات صندوق صورت گرفته است.
سیدزاده با اشاره به اهمیت برخورداری هنرمندان از خدمات بیمه تامین اجتماعی گفت: براساس وظیفه اصلی ما در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر، بیمه پایه اهالی فرهنگ و هنر مناطق زلزه زده غرب کشور برای مدت دو سال از سوی صندوق رایگان است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تضمین کرد: خدمات و کمک های صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ و هنر مناطق زلزله زده کرمانشاه تداوم و استمرار خواهد داشت.

پرتره‌های صفر و یک در گالری ویستا

صفر و یک عنوان نمایشگاهی است که در برگیرنده نقاشی‌های یکصد پرتره‌ مجموعه‌ای از آثار کوروش سرمدی خواهد بود. سرمدی در این خصوص می‌گوید: این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارهای من در ابعاد کوچک و حاصل دوره آموزشی‌ام در آموزشگاه سکو است.
وی افزود: دغدغه نقاشی را از سال‌ها قبل داشتم ولی در این موسسه و در سال‌های گذشته زیر نظر استادان بزرگی آموزش دیدم و توانستم به دغدغه‌هایم جهت دهم. اکنون حدود ۱۰۰ کار در این نمایشگاه به رویت علاقه‌مندان خواهد رسید که اغلب آنها ۱۵ در ۲۰ سانتی متر هستند. پیش زمینه خلق همه آثار یکی است ولی از نظر فضاسازی تفاوت‌هایی دارند. درواقع درهم تنیدگی با فضا از ویژگی‌های این پرتره‌ها است. او در توضیح روش کار خود گفت: برخی از پرتره‌ها فضاسازی دارند ولی برخی از آنها فاقد این ویژگی هستند و تنها چهره آنها پیش روی مخاطب است. از طرفی برخی کارها سیاه و سفید و برخی رنگی هستند.
سرمدی همچنین توضیح داد: برخی از کارها را از نور به تیرگی رسانده‌ام و برخی را از تیرگی به نور. البته ترجیح دادم در برخی از این آثار برای بیان بهتر مفهوم ساخت و سازهایی انجام دهم ولی برخی دیگر پرتره‌های تنها هستند. نمایشگاه آثار پرتره کوروش سرمدی از دوم شهریور به مدت یک هفته در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 برپا می‌شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما