شناسهٔ خبر: 27493151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

۴ فیلم جدید به آثار روی پرده اضافه شدند| «شعله‌ور» می‌تواند موفقیت «رگ‌خواب» را تکرار کند؟

از چهارشنبه هفته گذشته ۴ فیلم جدید به جمع فیلم‌های روی پرده پیوسته تا مخاطبان به جز فیلم‌های کمدی گزینه‌های دیگری هم برای تماشا داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، تعداد فیلم‌های جدید روی پرده سینما از هفته گذشته با اکران ۴ فیلم جدید «شعله‌ور» به کارگردانی حمید ‌نعمت‌الله، «پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «راه رفتن روی سیم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «همه چی عادیه» فیلمی از محسن دامادی افزایش پیدا کرد تا مخاطبان انتخاب‌های متنوع‌تری برای تماشا داشته باشند.

 

نکته جالب اینکه برخلاف فیلم‌های اکران شده در هفته‌های پیشین که اغلب آثار کمدی بودند، در میان این چهار فیلم تنها یک اثر کمدی دیده می‌شود.

 

در هفته گذشته اتفاق ویژه‌ای در اکران و فروش هیچ کدام از فیلم‌های در حال اکران نیفتاد و می‌توان گفت گیشه سینماها هفته‌ای آرام را پشت‌ سر گذاشت. البته به نظر می‌رسد اکران فیلم‌های جدید علی‌الخصوص فیلم جدید حمید نعمت الله که ساخته قبلی‌اش «رگ خواب» مورد استقبال علاقه‌مندان سینما قرار گرفته بود بتواند تکانی دیگر به گیشه سینماها بدهد.

 

در گزارشی که در ادامه می‌خوانید روند فروش فیلم‌های روی پرده را بررسی کردیم.

 

۴ فیلم جدید پرمخاطب می‌شوند؟

در میان آثار اکران شده جدید که از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده سینماها رفتند، به نظر می‌رسد «شعله‌ور» حمید نعمت‌الله شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان داشته باشد. امین حیایی و پسرش در این فیلم بازی می‌کنند وهمین مووضع خیلی‌ها را برای تماشای این اثر ترغیب می‌کند. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بازی خوب امین حیایی در این فیلم خاطره نقش‌آفرینی‌های پیشین این بازیگران را در سال‌هایی که نقش اول بسیاری از فیلم‌های سینمایی بود را تداعی می‌کند. البته ناگفته نماند حیایی با گریمی متفاوت در نقشی کاملا متفاوت با آنچه تا کنون از او دیده‌ایم در این فیلم ظاهر شده است.

 

امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی نیا بازیگران «شعله‌ور» هستند.

 

فیلم شلعه ور,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

احمدرضا معتمدی که در جشنواره سال گذشته فیلم «سوءتفاهم» را داشت هنوز نتوانسته بود فیلمی که پیش از آن ساخته بود را اکران کند تا اینکه بالاخره از هفته گذشته قرعه اکران به نام «راه رفتن روی سیم» افتاد این اثر معتمدی در ۱۲ سالن روی پرده رفت. داستان این فیلم رویای یک گروه موسیقی زیرزمینی است که در خارج از ایران کنسرتی برگزار کنند. همه چیز را آماده کرده‌اند و قصد دارند قانونی از کشور خارج شوند، اما مشکلاتی موجب می‌شود به سراغ شیوه‌های غیرقانونی خروج از کشور بروند و اتفاقات آن‌طور که انتظار می‌رود، پیش نمی‌رود. احمد مهران فر، هومن برق نورد، اندیشه فولادوند، حامد کمیلی هم از بازیگران فیلم معتمدی هستند.

 

«همه چی عادیه!» تنها فیلم کمدی است که از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفته و البته در خلاصه داستان آن آمده است که یک معضل اجتماعی را با زبانی طنز به تصویر می‌کشد. این فیلم را محسن دامادی کارگردانی کرده و بازیگرانی چون  عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، (با هنرمندی) پژمان بازغی، رضا رویگری، لیلا بلوکات و سحر قریشی، همراه با نگین معتضدی، صفر کشکولی، بیتا عالمی، اسما حسینی، امیر جنانی و عرفان حسینی بازیگران آن هستند.

 

طلسم اکران فیلم مسعود جعفری جوزانی هم بالاخره شکسته شد و «پشت دیوار سکوت» از چهارشنبه گذشته رنگ پرده را به خود دید. این فیلم درباره ستاره مددکاری اجتماعی است که تیغ جراحی را برداشته و چهره بزک کرده جامعه را کنار میزند. او در پی این است که بر سایه سنگین سکوت نور بتاباند و حقایقی را آشکار سازد و در این مسیر اتفاقاتی برای او و اطرافیانش رخ می‌دهد... سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، مهدی احمدی، رویا تیموریان، امین تارخ، بهزاد فراهانی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، سیامک صفری، فریبا متخصص، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی، سمیه نجومی هم بازیگران این اثر هستند.

 

«تنگه ابوقریب» مورد اقبال قرار گرفت

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی هفته گذشته روند فروش خوبی را پشت سر گذاشت و از اکران‌های مردمی که با حضور بازیگرانش برگزار می‌شد استقبال خوبی شد. این فیلم با اینکه در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و اثری جنگی به حساب می‌آید اما به لحاظ حسی نیز تاثیر زیادی روی مخاطبانش می‌گذارد و این موضوع را خیلی از تماشاگران بعد از دیدن این فیلم بیان می‌کنند.

 

این فیلم از حضور بازیگران جوانی چون جواد عزتی، امیر جدیدی، مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، علی سلیمانی و ... بهره برده است.  

 

رضویان «دم‌سرخ‌ها» را نجات نداد

فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان دیگر کمدی روی پرده است که البته چندان مورد اقبال مخاطبان قرار نگرفته است و با وحود حضور بازیگرانی چون جواد رضویان که مدتی از سینما دور بود، بهنوش بختیاری، علی صادقی و رضا شفیعی جم نتوانسته چندان مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. در مقابل «هزارپا» همچنان به فروش بالایش ادامه می‌دهد و در صدر جدول فروش است.

 

جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی‌فر، شهین تسلیمی، نگین معتضدی از بازیگران «دم سرخ‌ها» هستند که خیلی‌هایشان پیش از این نیز در آثار کمدی بازی کردند و حالا به عنوان چهره‌ای پرطرفدار شناخته می‌شوند.

 

در خلاصه داستان این فیلم هم آمده است:‌ «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.»

 

فروش خوب «کاتیوشا»

«کاتیوشا» با بازی هادی حجازی فر، احمد مهران فر، لیلا اوتادی، بیژن بنفشه‌خواه، سیما تیرانداز، ارژنگ امیرفضلی، لیندا کیانی، میترا حجار، قاسم زارع زاغه، مهران رجبی، خشایار راد و نیما شاهرخ شاهی در هفته گذشته فروش قابل قبولی داشت و همچنان در ۱۰۱ سالن روی پرده است.

 

در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده‌است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتماً نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.» .

 

در ادامه می‌توانید میزان فروش فیلم‌ها در هفته گذشته را در جدول زیر بخوانید.

 

نام فیلم

نام کارگردان

روزهای نمایش

سالن‌های نمایش

میزان فروش

هزارپا

ابوالحسن داودی

۴۴ روز

۱۸۰ سالن

 ۲۶.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰تومان

تگزاس

مسعود اطیابی

۱۲۱ روز

۵۸ سالن

۱۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دشمن زن

کریم امینی

۶۵ روز

۴۵ سالن

۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خاله قورباغه

افشین هاشمی

۵۱ روز

۱۰۵ سالن

۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دارکوب

بهروز شعیبی

۵۱ روز

۳۱ سالن

۱.۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

کاتیوشا

علی عطشانی

۲۱ روز

۱۰۱ سالن

۱.۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دم سرخ‌ها

آرش معیریان

۱۶ روز

۸۱ سالن

۱.۰۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

تنگه ابوقریب

بهرام توکلی

۹ روز

۸۹ سالن

۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

من دیوانه نیستم

علیرضا امینی

۲۳ روز

۴۰ سالن

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

شعله‌ور

حمید نعمت‌الله

۲ روز

۲۱ سالن

۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

پشت دیوار سکوت

مسعود جعفری جوزانی

۲ روز

۲۱ سالن

۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

همه چی عادیه

محسن دامادی

۲ روز

۲۲ سالن

۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

راه رفتن روی سیم

احمدرضا معتمدی

۲ روز

۱۲ سالن

۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

 

نظر شما