شناسهٔ خبر: 27492611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بررسی شرایط تیم‌ملی فوتبال المپیک در بازی‌های آسیایی

اول شویم یا دوم؟

تیم‌ملی فوتبال المپیک ایران که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شرکت کرده فردا در سومین بازی مرحله گروهی خود مقابل تیم میانمار قرار خواهد گرفت. تیم‌ملی کشورمان در اولین بازی خود مقابل عربستان به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت اما در دومین بازی خود مقابل کره‌شمالی موفق شد با نتیجه قاطع ۳برصفر حریف خود را شکست دهد تا شرایط صعود خود را هموار کند. از هر گروه دو تیم به دور بعد صعود خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

درحال‌حاضر تیم‌های ایران و عربستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و کره‌شمالی و میانمار با یک امتیاز سوم و چهارم هستند. تیم‌ملی ما در صورت شکست دادن تیم ضعیف میانمار با گل‌های بالا به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود خواهد کرد. با این حال کرانچار، سرمربی تیم فوتبال المپیک به شاگردانش هشدار داده که میانمار حریف آسان و از پیش‌باخته‌ای نیست و باید با تمام قوا به مصاف این تیم بروند. او در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال ابتدا در مورد شرایط بازی با کره‌شمالی صحبت کرده و باوجود اینکه بازی شاگردانش قابل ستایش بوده اما به آنها تذکر داده است: «از ابتدای بازی بازیکنان به لحاظ دستورات تکنیکی و تاکتیکی به‌خوبی عمل کردند و به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نقشه حریف را خنثی کردند و در برخوردهای فیزیکی نسبت به حریف برتر بودند و این عملکرد باعث شد تا سه امتیاز سزاوارانه را کسب کنیم.

در ادامه باید شرایط را بررسی کنیم. ۹ بازیکن ما دو بازی سنگین را پشت سر گذاشته‌اند. بازیکن ذخیره نداریم؛ آنها گروهی از بازیکنان قوی و با استعداد هستند که همگی یک روند و مسیر تاکتیکی را پشت‌سر گذاشته‌اند. بعد از بازی سوم مشخص می‌شود که به‌عنوان تیم چندم گروه به مرحله بعد می‌رویم و با کدام حریف دیدار می‌کنیم. تعدادی از بازیکنان ما دارای اخطار هستند و نباید کارت دوم را بگیرند تا در صورت صعود به مرحله بعدی از همه توان بهره ببریم.» کرانچار در مورد بازی با میانمار نیز گفت: «در تمرینات به بازیکنان تذکر دادم که نحوه بازی آنها قابل ستایش است، اما میانمار حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. آنها چالاک‌تر از کره‌شمالی هستند و هر لحظه می‌توانند ما را تهدید کنند. این تجربه را در سپاهان داشتم. بازیکنان بعد از یک پیروزی خیلی خوب دچار افت می‌شدند. تلاش می‌کنیم تا به لحاظ روحی و جسمانی شدت تشنج روانی را برای مسابقه بالا نگه داریم تا بازیکنان از لحاظ ذهنی بازی را آسان نگیرند.»

دوم شویم بهتر است!

اما حمید استیلی مدیر تیم فوتبال المپیک اعتقاد دارد که دوم شدن این تیم در گروهش در بازی‌های آسیایی به سود آنهاست. او در این خصوص به خبرگزاری تسنیم گفت: «نحوه قرعه‌کشی جوری است که شرایطی متفاوت با مسابقاتی مثل جام‌جهانی دارد. اگر تیم دوم باشیم شرایطمان بهتر از وقتی است که اول می‌شویم. هم ما و هم عربستان شرایطمان برابر است و شاید تعداد کارت زرد اهمیت پیدا کند. هر دوبازی همزمان است و پیش‌بینی این مساله بسیار سخت خواهد بود.» مدیر تیم فوتبال امید در مورد اینکه کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: «ازبکستان نتایج خیلی خوبی گرفته است. کره‌جنوبی به جز بازی دومش عملکرد خوبی داشت. این دو تیم مهم‌ترین رقیبان ما هستند. بازی به بازی شرایط تیم‌ها فرق می‌کند. در مرحله گروهی تیم‌ها به یک شکل و در حذفی به یک شکل دیگر بازی می‌کنند. تیم‌ ما هم شانس موفقیت دارد.» استیلی در مورد اینکه بازیکنان را به چه شکلی مدیریت می‌کند تا آنها دچار خستگی نشوند، گفت: «ما ۲۰ بازیکن خوب در اردو داریم. روی نیمکت بازیکنان فوق‌العاده خوبی داریم و هر کسی به زمین می‌رود خوب کار می‌کند. بازی جمعه را با دو تغییر شروع کردیم و نفراتی هم که به‌عنوان ذخیره آمدند، بسیار خوب بودند. در مقابل میانمار هم یک تعداد از بازیکنان را حفظ می‌کنیم تا انرژی ما در بازی‌های گروهی بیشتر باشد. بازی با میانمار هم بسیار سخت است.»

کاری به حریف بعدی نداریم

رضا شاهرودی مربی تیم فوتبال المپیک اما بر خلاف صحبت‌های استیلی می‌گوید اول یا دوم شدن در گروه اهمیتی ندارد و حریف بعدی ما هر تیمی باشد با قدرت مقابل آن قرار خواهیم گرفت. او گفت: «در بازی دوم بسیار خوب و با تمرکز به میدان رفتیم. حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم. نسبت به بازی با عربستان خیلی پیشرفت کرده بودیم. باز هم ضعف داریم که باید بهبود پیدا کنیم. بازی با میانمار خیلی مهم است. باید سه امتیاز را بگیریم. می‌گویند اگر اول شویم با ازبکستان روبه‌رو می‌شویم، اما باید کارخودمان را انجام دهیم و کاری به این حرف‌ها نداشته باشیم. به این مسائل اعتقاد ندارم و به آن اهمیت نمی‌دهم. هدف ما بردن است و نباید به حریف بعدی فکر کنیم.»

نظر شما