شناسهٔ خبر: 27491426 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

کدام داروها در اولویت دریافت
 ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند؟

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تخصیص ۳.۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات دارو، تجهیزات و مواد اولیه دارویی، گفت: اولویت تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان دارو است.به گزارش ایسنا، دکترغلامرضا اصغری با بیان اینکه تاکنون یک سوم از ۳.۵ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات تخصیص یافته، گفت: تخصیص ارز دولتی به دارو و تجهیزات از ۲۲ فروردین ماه آغاز شده است و تاکنون در مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار آن تخصیص یافته است.وی با اشاره به اینکه ۶۰۰  میلیون دلار ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی به تجهیزات پزشکی و ۵۰۰ میلیون دلار برای مواد اولیه و دارو اختصاص یافته، توضیح داد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار در حوزه دارو و تجهیزات ثبت سفارش شده که در نوبت دریافت ارزهای متعدد از قبیل یورو، دلار، یوآن، ین و ... قرار دارند.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اولویت تخصیص ارز با تامین مواد اولیه دارویی خواهد بود.

 افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان
 بازنشسته در مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی بعمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز بکارگیری این افراد به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته اخذ شد که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.به گزارش ایسنا، علی اللهیار ترکمن افزود: از آنجایی که تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می‌شود با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده می‌شود و در تشکیل سرمایه‌های انسانی نقش به سزایی دارد لذا حفظ این سرمایه از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

آغاز فعالیت «خانه‌های دوچرخه» در منطقه 21

 معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 از آغاز فعالیت «خانه‌های دوچرخه» همزمان با فصل تابستان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21، محمدرضا سالمی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه ‌سواري در شهر تهران که از سوی مدیریت ارشد پایتخت ابلاغ شده است؛ شهرک‌هایی مانند فرهنگیان، دانشگاه و استقلال که زیرساخت‌ها و شرایط لازم جهت راه اندازي و توسعه ورزش محبوب دوچرخه سواری را دارند، در فاز نخست اجرای این طرح فعالیت «خانه‌های دوچرخه» در آنان آغاز می‌شود.

 برگزاری سومین کنگره دو سالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان در محک

سومین كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق، با همکاری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و انجمن خون و سرطان کودکان آلمان  (GPOH)، 14 تا 16 شهریور ماه 1397 در بیمارستان محک، برگزار می‌شود.  بهره‌مندی از دستاوردهای بین‌المللی و ارتقای دانش علمی متخصصان درمانی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک و پزشکان آنکولوژیست کشور از اهداف برگزاری این کنگره است. اهدافی که ارائه خدمات درمانی با کیفیت بهتر به فرزندان مبتلا به سرطان ایران را موجب می‌شود. بر همین اساس این رویداد علمی- تخصصی بر مبنای دعوت از اساتید بین‌المللی که در زمینه تشخیص و درمان سرطان شناخته شده‌اند، برگزار می‌شود.

هوای ۱۰ استان کشور «بارانی» می‌شود

سازمان هواشناسی کشور برای ۱۰ استان کشور، بارش باران،گاهی رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدلها طی امروز و فردا به سبب نفوذ جریانان شمالی و عبور امواج تراز میانی‌، افزایش ابر، بارش باران،گاهی رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقت را در استانهای گیلان، گلستان، نیمه شمالی خراسان‌شمالی، برخی نقاط استان‌های مازندران، اردبیل و ارتفاعات شمالی در استانهای قزوین، زنجان‌، سمنان‌، آذربایجان غربی و شرقی خواهیم داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما