شناسهٔ خبر: 27491136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

ساخت‌و‌سازهای حاشیه تبریز نیازمند ساماندهی

رعنا نیک‌رفتار دنیای‌اقتصاد – تبریز : استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت‌و‌سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی داشته و باید در این زمینه طرحی تدوین و اجرا شود.

صاحب‌خبر -

مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: ۳۰‌درصد کلانشهرهای کشور با پدیده حاشیه ‌نشینی درگیر بوده و این پدیده بدون هیچ نظم و ترتیبی پیش می‌رود و این امر به معضل بزرگی برای مدیران شهری تبدیل شده است. وی یادآوری کرد: اکنون در منطقه «آرپا دره سی» تبریز حدود ۶۰۰ واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز وجود دارد که باید با تدوین یک طرح مناسب نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود. استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه‌های خدمات رسان شده و امکان تخلف در این کوچه‌ها زیاد بوده و کنترل و نظارت بر آنها بسیار مشکل است.

خدابخش با بیان اینکه مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند، ادامه داد: در تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها باید وضعیت ۱۰ سال آینده پیش‌بینی شود. وی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا قبل از احداث شهرها، آینده‌نگری لازم حتی تا ۱۰۰ سال مورد توجه قرار می‌گیرد.استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان یادآوری کرد: باید کلینیک شناسایی مشکلات و بیماری‌های واحدهای تولیدی راه‌اندازی شود تا مسائل اصلی و واقعی واحدها به درستی تشخیص داده شود و برای آنها نسخه ارائه شود. خدابخش از پرداخت ۱۲۰ هزار‌میلیارد ریال یارانه دولت برای اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و افزود: سهم آذربایجان‌شرقی از این یارانه حدود چهار‌درصد است که باید برای هزینه‌کرد مناسب این رقم سیاست‌گذاری شود. وی گفت: مقرر شده ۲۰‌درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان باعنوان وجوه اداره شده برای تولید و اشتغال هزینه شود. استان آذربایجان‌شرقی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آن در تبریز مرکز استان سکونت دارند.

 

نظر شما