شناسهٔ خبر: 27490956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

اجباری برای دریافت کمکهای مردمی به مدارس نیست

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام‌ کرد: با توجه به مشکلات مالی مدارس ، چنانچه والدین دانش آموزان بتوانند به مدارس کمکی داشته باشند ما پذیران آن هستیم، اما هیچ‌ اجباری برای دریافت این کمک ها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید یزدان پناه روز شنبه در نشست شورای آموزش پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مدارس دولتی استان در صورتی که کمک های داوطلبانه والدین دانش آموزان را دریافت نکنند به منظور ادامه فعالیت با مشکل روبرو خواهند شد.
وی اظهار داشت: مشارکت ها داوطلبی و مردمی است و ما حق گرفتن پولی از والدین نداریم و اگر پولی نیز پرداخت شود صرف خدمات خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان کرد: شرکت در کلاس های تقویتی در مدارس نیز با توافق والدین و دانش آموزان و با هزینه هایی کمتر از کلاس های بیرون از مدارس برگزار می شود.
یزدان پناه ادامه داد: چنانچه دانش آموزانی تمایل به حضور در این کلاس ها را نداشته باشند هیچ کسی نمی تواند از آنها پولی بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین به فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز پرداخت و گفت: در سطح شهر کرمانشاه آموزشگاه های غیرمجاز بسیاری فعالیت می کنند که برخی از آنها به ارگان هایی وابسته اند.
یزدان‌ پناه یادآور شد: در بازه های زمانی هفت تا 10 روزه به مراکزی که متقاضی ارائه آموزش به افراد زیر 20 سال باشند، مجوزهای لازم داده می شود.
وی افزود: بارها با ارگان های مربوطه نامه نگاری کرده ایم تا مجوزهای لازم‌ برای مراکز آموزشی را اخذ کنند که متاسفانه نسبت به آن بی اعتنا هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در رابطه با مجوز راه اندازی آموزشگاه ها در واحدهای مسکونی گفت: شهرداری از ورود این آموزشگاه ها به کمیسیون ماده صد جلوگیری کند و پرونده را با کمک آموزش و پرورش حل و فصل کند.
یزدان پناه همچنین به نتایج دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه سال 1396 استان کرمانشاه رتبه 31‌ کنکور کشور را کسب کرد که قابل قبول و مطلوب نبود.
وی افزود: پس از این نتیجه برای بهبود وضعیت ، کلاس های فوق العاده برای دانش‌آموزان مناطق زلزله زده برگزار شد و به نظر می‌ رسد رتبه کرمانشاه امسال ارتقا پیدا کرده است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، 188 رتبه زیر هزار را دانش آموزان‌ استان در کنکور کسب کرده اند که 29 رتبه آنها زیر صد است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز است.
7445/8066

نظر شما