شناسهٔ خبر: 27490233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جانشین وزیر دفاع:

متناسب با توان دشمن انواع موشک پیشرفته داریم

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: متناسب با تهدیدات دشمن،مهمات، موشک و سیستم‌های دفاعی پیشرفته در کشور ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرتیپ قاسم تقی‌زاده افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به طور کامل آمادگی دارد هر لحظه که فرماندهی کل قوا فرمان دهد به متجاوزان پاسخ مقتضی دهند.
وی تاکید کرد: امروز سیستم‌های دفاعی کشور متناسب با این نقاط قوت و ضعف دشمن با استفاده از توان بومی و بدون اتکا به کشورهای خارجی طراحی، به روز رسانی، ارتقا و ساخته شده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساخت انواع موشک‌های با برد کوتاه و بلند زمین به زمین، ساخت کروز با برد دوهزار کیلومتر، ساخت سکوهای زمین پرتاب موشکی، ساخت انواع هواپیمای بدون سرنشین و ارتقای جنگنده بمب‌افکن‌های داخلی، ساخت انواع‌تانک و خودروی زرهی، ساخت انواع کشتی و شناور جنگی، شناسایی توانایی دشمن در جنگ الکترونیک دشمن و اقدام‌های متقابل از جمله توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: برای کشتی‌ها و ناوهای جنگی پیشرفته دشمن، موشک‌های پیشرفته و پیچیده‌ای طراحی شده است.
وی اضافه کرد: دفاع اطمینان بخش یکی از الزامات بهره‌گیری از موقعیت و اهداف جمهوری اسلامی در جهان است که بر اساس این راهبرد برنامه چهار ساله به تصویب رسیده که در حال اجرای نخستین سال این طرح هستیم.
تقی‌زاده، اظهار داشت: به طور قطع به خاطر قدرت بازدارندگی ایجاد شده در جمهوری اسلامی، آمریکا با ما وارد جنگ نخواهد شد.
وی گفت: بسیاری از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی مخفی است و دشمنان برای شناسایی این قابلیت‌ها تلاش زیاد می‌کنند ولی جزء درصحنه نبرد توان شناخت توانایی ما را نخواهند داشت. وی گفت: صنعت موشکی به عنوان اولویت کشور برای ایجاد بازدارندگی دفاعی در دستور کار است به همین دلیل با وجود خوی زیاده خواهی دشمنان، توان موشکی ایران، دشمنان را بر جای خود نشانده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از گسترش توان دفاعی خود غافل شویم گفت: برای استفاده از فناوری‌های نوین در وزارت دفاع مجموعه یک شبکه گسترده علمی در کشور ایجاد شده است که در این راستا سه هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان و 93 دانشگاه با وزارت دفاع همکاری علمی، تحقیقاتی و صنعتی دارند.
وی تاکید کرد: با ایجاد شبکه علمی، صنعتی و تحقیقاتی از نخبگان رشته‌های مختلف در کشور، امروز کل ملت ایران درگیر ساخت صنایع دفاعی با انگیزه ایستادن در برابر دشمنان هستند.
وی گفت: امروز سرریز صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سمت صنایع غیرنظامی رفته است به گونه‌ای که امروز بسیاری از پیشرفت‌ها در صنایع مختلف نتیجه تلاش‌های وزارت دفاع است.
تقی‌زاده، گفت: دشمنان در بیرون از مرز جمهوری اسلامی با ایجاد پایگاه‌های مختلف مشغول هستند و جمهوری اسلامی با تمام دشمنی‌ها به جای ایجاد موازنه تسلیحاتی از نسخه‌های بومی و اختصاصی خود استفاده کرده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه تقویت برنامه موشکی در راستای ایجاد قدرت بازدارنده است گفت: در ساخت هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی رسیدیم.
سرتیپ قاسم تقی‌زاده اظهار کرد: این وزارتخانه برای داشتن قدرت بازدارنده در برابر دشمن در حال تلاش است و ماموریت آن پشتیبانی نیروهای مسلح و توجه به نیازهای فوری و عملیاتی این نیروها است.
وی ادامه داد: صنایع دفاع کار خود را در زمینه پشتیبانی نیروهای مسلح به خوبی انجام می‌دهد و به دلیل همین قدرت بازدارنده، رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا وارد جنگ با ایران نمی‌شود.
وی افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی با داشتن ملتی متحد و شجاع در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنی که حمایت دنیا را داشت، مقاومت کردیم و دشمن می‌خواهد که ما از داشتن سلاح غافل شویم تا ما را نابود کند.
تقی‌زاده اظهار کرد: در ساخت هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی رسیدیم، همچنین جنگنده بمب‌افکن را طراحی و تولید کردیم و آماده هستیم که به هر حمله نظامی پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: در طول چهار دهه مراکز تحقیقاتی را در زمینه فناوری‌های نظامی با همکاری نخبگان در نقاط مختلف کشور ایجاد کردیم، همچنین کنترل برد موشک‌های کشورمان با وجود توان افزایش، نشانه‌ای برای اثبات دفاعی بودن برنامه نظامی کشورمان است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: توانایی‌های دشمن را شناسایی و مبتنی بر آن، موشک‌های مختلف با استفاده از دانش داخلی تولید کردیم. ساخت این موشک‌ها بدون اتکا به کشورهای خارجی بود و یک شبکه گسترده همکاران را از کارگاه‌های کوچک تا دانشگاه‌ها در کشور ایجاد کردیم تا تمام ملت ایران درگیر ساخت تجهیزات نظامی‌شوند و تعداد زیادی شرکت در این زمینه ما را یاری می‌دهند.


برچسب‌ها:

نظر شما