شناسهٔ خبر: 27490214 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با صدور پیام‌های جداگانه صورت گرفت

پیام تسلیت معاون فرهنگی وزارت علوم و دبیرکل یونسکو ایران برای درگذشت عزت الله انتظامی و سیدضیاءالدین دری

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیرکل کمیسیون یونسکو ایران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم عزت الله انتظامی و مرحوم سیدضیاءالدین دری را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیرکل کمیسیون یونسکو ایران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم استاد عزت الله انتظامی و مرحوم سیدضیاءالدین دری را تسلیت گفتند.

متن پیام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدین شرح است:

« انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تالم و تاسف فراوان صبح امروز جامعه فرهنگی و هنری ایران دو هنرمند بزرگ و پرآوازه عرصه بازیگری و کارگردانی خود را از دست داد.

عزت الله انتظامی همچون نامش نقشی ماندگار و عزت مند بر صحنه تاریخ هنری این سرزمین باقی گذاشت و همواره با کلام و بازی نافذ خویش شریک شادی و اندوه مردم بود و نام و راه اش برای همیشه بر صفحه اذهان و قلوب مردم این سرزمین جاودان خواهد ماند.»

همچنین سیدضیاءالدین دری نویسنده و کارگردانی توانمند و خالق آثار با ارزش و تاثیرگذار بسیاری در سینما و تلوزیون بود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ مصیبت درگذشت این ۲ هنرمند گرانقدر را به خانواده شریف، دوستان همراه و خانواده سینمای کشور تعزیت و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان علو درجات آن عزیزان را مسئلت می‌نماید.

همچنین دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران درگذشت عزت سینمای ایران، استاد عزت الله انتظامی را تسلیت گفت. 

متن این پیام بدین شرح است: 

« مردی پر از آرزوهای بلند … سرشار از عشق به وطن… یک جهان ادب و احترام… سرشار از تبسم و شیرین چون عسل … امروز رخ از جهان فروکشید.
او رفت و داغ رفتنش همیشه می ماند بر دل دوستداران سربلندی ایران. او هست هر جا که به نام ایران و به نام سینمای ایران محفلی برپاست؛ آنجا که به احترام بلند می‌شود دست جوان سینماگر ایرانی. آنجا که خوانده می‌شود به احترام نام ایرانی برنده در جشن و جشنواره ای. هر جا که تصویری زیبا و متمدنانه از ایران هست می‌توان از “عزت الله انتظامی”همچنان سراغ گرفت…
روحش شاد»

انتهای پیام/ 

نظر شما