شناسهٔ خبر: 27489803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1100 پایگاه مراقبت بهداشتی در مرزهای کشور فعال است

محمود سروش روز شنبه در حاشیه سفر به مرز خسروی و بازدید از مرکز درمانی و امکانات بهداشتی و پایانه بین المللی این مرز رسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

صاحب‌خبر - محمود سروش روز شنبه در حاشیه سفر به مرز خسروی و بازدید از مرکز درمانی و امکانات بهداشتی و پایانه بین المللی این مرز رسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پایگاه ها نیروهای بهداشتی در راستای ارائه خدمات رسانی به مسافران ورودی و خروجی ، رصد انواع بیماری ها ، ارائه آموزش های چهره به چهره و تجویز خدمات و مراقبت های بهداشتی و نمونه گیری برای بیماریایی تلاش می کنند.
وی تشخیص سریع بیماری های مهم را از دیگر فعالیت های پرسنل مستقر در پایگاه های مراقبت های مرزی بیان کرد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، همچنین هدف از حضور در مرز خسروی را نیازسنجی در راستای استقرار امکانات بهداشتی در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: زیرساخت های بسیار خوبی هم اکنون در مرز خسروی فراهم است و در صورت بازگشایی این مرز ، متناسب با تردد زائران ، امکانات بهداشتی و کادر درمانی نیز مستقر خواهد شد.
سیف بیان کرد: هم اکنون در مرزهای چهارگانه خسروی ، مهران ، شلمچه و چذابه کمیته بهداشتی درمانی اربعین در حال استقرار امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین هستند تا نواقص و کاستی ها را برطرف کنند.
وی همچنین مجموعه زیرساخت های موجود در مرز خسروی را برای حضور زائران اربعین مطلوب اریابی کرد و گفت: در صورت بازگشایی این مرز رسمی ، متناسب با میزان تردد اعلام شده روزانه به میزان 50 هزار تن ، امکانات درمانی و بهداشتی نیز در این منطقه مستقر خواهد شد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام

نظر شما