شناسهٔ خبر: 27489609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردرگمی صهيونيست ها در برابر احتمال توافق آتش بس در نوار غزه

موضع مبهم مقامات رژيم صهيونيستي در برابر توافق آتش بس در نوار غزه، افکار عمومی این رژیم را سردرگم کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه المیادین؛ موضع مبهم مقامات رژيم صهيونيستي در برابر توافق آتش بس در نوار غزه، افکار عمومی این رژیم را سردرگم کرده است.
گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره ادامه ابهام در موضع اسرائیل در مورد دستیابی به توافق با جنبش حماس در نوار غزه گفت: با افشای بندهای بیشتری از توافقنامه آتش بس بین حماس و اسرائیل با میانجی گری مصر، همچنان ابهام بر موضع این رژیم در این باره سایه افکنده است. دولت اسرائیل از دستیابی به تفاهم هایی با حماس درباره غزه، همزمان با سخنان آویگدور لیبرمن در تکذیب قاطعانه دستیابی به چنین تفاهم هایی، ناظران، تحلیلگران و اسرائیلی ها را سردرگم کرده است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2514678" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2205986/2514678?width=400&height=300"></script></div>

اور هیلر خبرنگار امور نظامی کانال ده تلویزیون اسرائیل گفت:«دولت با ما سخن نمی گوید و ما از این سو و آن سو، چیزهایی درباره تفاهم ها با حماس می شنویم. ما گزارش هایی را از مطبوعات عربی یا منابع دیگر می شنویم. این شرایط باعث هرج و مرج سیاسی می شود.»
در ادامه این گزارش آمده است: ناظران علت سردرگمی اسرائیل را آن می دانند که تفاهم با گروه های مقاومت فلسطین، راستگرایان و چپگرایان این رژیم را در برابر افکار عمومی اسرائیل در تنگنا قرار می دهد.
یارون دیکل روزنامه نگار اسرائیلی در مصاحبه با کانال سیزده تلویزیون این رژیم گفت:«تفاهم ها هر دو طرف راستگرا و چپگرا را در تنگنا قرار داد. چپگراها می بینند کسی که به توافقی دست پیدا کرد و مانع از جنگ شد، بنیامین نتانیاهو رهبر راستگرایان است با مذاکره با اسماعیل هنیه با میانجی گری مصر به آن دست یافت. اما در تنگنا قرار گرفتن راستگرایان هم به علت آن است که با گذشت صد و سی روز از پرتاب بادبادک های آتش زا و خمپاره، تسهیلاتی برای ساکنان غزه در نظر گرفته می شود. چه کسی این تسهیلات را ارائه می کند؟ لیبرمن. ما در مقابل به هیچ چیزی دست پیدا نکردیم. این در حالی است که نتانیاهو که در توئیتر و فیس بوک بسیار فعال است، چیزی در این باره نگفت.»
خبرنگار شبکه المیادین خاطر نشان کرد: همزمان با ادامه ابهامات و تکذیب مقامات اسرائیلی، ناظران معتقدند هنوز برای سخن گفتن از تفاهم هایی برای توافق بلندمدت در نوار غزه زود است و همچنان نگاه ها به طرف مرزهای نوار غزه خواهد بود، زیرا هر حادثه کوچکی در این منطقه می تواند زمینه ساز رویارویی بزرگی شود.

نظر شما