شناسهٔ خبر: 27488000 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

21 درصد از سهمیه اشتغال جوانرود پرداخت شده است

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار جوانرود با اشاره به درصد بالای بیکاری این شهرستان گفت: تاکنون 21 درصد از 10 میلیارد تومان سهمیه اشتغالزایی روستایی این شهرستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، رستگار یوسفی روز شنبه در جلسه شورای اشتغال با حضور جمعی از مدیران استان افزود: با توجه به مشکل اشتغال و تاکید ویژه استاندار چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات طرحهای اشتغالزای این شهرستان امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این جلسه مشکلات طرحهای اشتغالزا و همچنین مشکلات مناطق زلزله زده با حضور مسئولان و مدیران بانکهای عامل استان کرمانشاه ، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بررسی و تدابیر و تصمیماتی برای حل آنها اتخاذ شد.
فرماندار جوانرود در ادامه به مشکلات مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: 10 روستای این شهرستان بالای 50 درصد خسارت دیده و 491 واحد نیز تخریب نوع یک و دو می باشند.
یوسفی به مشکلات زلزله زدگان جوانرود اشاره کرد و افزود: مهمترین گلایه مردم زلزله زده این شهرستان نبود سیمان رایگان ، میلگرد و مصالح ساختمانی است.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برگزاری این جلسه دغدغه فرماندار جوانرود و تاکید استاندار در راستای حل مشکلات مردم است که جا دارد از آنان به صورت ویژه تقدیر کنیم.
شهاب نادری با بیان اینکه چهارمین جلسه در شهرستان جوانرود با حضور مسئولان استانی برای رفع مشکل اشتغال در جوانرود برگزارمی شود، افزود: امیدواریم با حمایت استاندار و تلاش فرماندار پرتلاش و با تجربه شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان باشیم.
وی به عملکرد بانکها در جوانرود اشاره کرد و اظهار داشت: با اختلاف آمار و ارقام پرداختی ها در بین مسئولان و جذب تسهیلات و آمار بیش از 32 درصدی این شهرستان عملکرد بانکها رضایت بخش نیست.
نادری مشکلات مردم به ویژه زلزله زده ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر در کار مردم تسهیل و تسریع نشود مردم ناراضی خواهند بود.
وی یادآور شد: با شناختی که از توان مدیریتی استاندار خستگی ناپذیر کرمانشاه داریم ، امیدواریم بسیاری از مشکلات مردم استان به ویژه منطقه اورامانات برطرف شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم به کاهش آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: آمار بیکاری استان بهار امسال نسبت به مدت مشابه اندکی کاهش داشته است و شهرستان جوانرود هم از آن مستثنی نیست.
حسن عزیزی افزود: بنا به تاکید استاندار کرمانشاه در کارگروه اشتغال استان شهرستان هایی که در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایر و همچنین تسهیلات مناطق زلزله زده کمتر از 50 درصد و پایین تر از میانگین استانی جذب کردند، ورود می کنیم.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066

نظر شما