شناسهٔ خبر: 27487502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی – جاکارتا و پالمبانگ

صاحب‌خبر -
جدال ایران و عربستان
برای صدرنشین نشدن!
تیم‌های امید عربستان و ایران علاقه‌ای به صدرنشینی در گروه خود در بازی‌های آسیایی ندارند و به نظر نمی‌رسد برای پیروزی در بازی‌های فردا به آب و آتش بزنند. تیم امید ایران فردا در سومین دیدار خود از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با تیم ملی میانمار دیدار می‌کند. شاگردان کرانچار تا پیش از این دیدار موفق به کسب چهار امتیاز شدند و در یک قدمی صعود قرار دارند. ایران با کسب تساوی برابر میانمار صعودش را قطعی می‌کند اما برای صدرنشینی نیاز به پیروزی پر گل دارد. با این وجود شرایط در مرحله حذفی مسابقات به گونه‌ای است که تیم ملی ایران رغبتی برای صدرنشینی ندارد چرا که صدرنشین این گروه باید با تیم دوم گروه E یعنی کره‌جنوبی رو به رو شود و در صورت صعود از این دور نیز به احتمال زیاد با ازبکستان رو به رو می‌شود که در مرحله گروهی ۶ گل به قطر، یکی از بهترین تیم‌های ملی رده‌های پایه زده است.حتی حمید استیلی در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده که بهتر است تیم امید ایران صدرنشین نشود و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد برود. در حال حاضر عربستان و ایران به دلیل داشتن امتیاز و تفاضل گل مشابه و اختلاف بر سر کارت زرد کم‌تر در رده اول و دوم قرار دارند. عربستان در بازی بعد خود با کره شمالی دیدار می‌کند که این تیم هم مانند میانمار تنها یک امتیاز دارد. به دلیل شش گروهی بودن مسابقات، علاوه‌بر صدرنشین‌های گروه، چهار تیم برتر سوم گروه‌ها هم به دور بعد صعود می‌کنند. با این حال اگر تیم ملی امید ایران در گروه خود دوم شود، با یکی از سه تیم تایلند، قطر و بنگلادش رو به رو خواهد شد.
برنامه بازی‌های گروه F به این شرح است:
* ایران - میانمار (ساعت ۱۳:۳۰)
* کره شمالی – عربستان(ساعت ۱۳:۳۰).
حریفان تنیس بازان ایران
 در جاکارتا مشخص شدند
تنیس بازان ایران حریفان خود را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شناختند. رقابت‌های تنیس بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از امروز آغاز می‌شود و قرعه‌کشی این رقابتها برگزار شد. براساس جدول مسابقات، تنها غزل پاک باطن در دور اول استراحت دارد و بقیه نمایندگان ایران باید از همان دور اول به رقابت بپردازند. در دور اول جدول انفرادی پسران، شاهین خالدان با ایونجیل بابک از قرقیزستان بازی دارد. امیر حسین بادی هم با فرهاد اورومبای از قرقیزستان رقابت می‌کند. در دور اول جدول دونفره پسران، تیم ایران با ترکیب خالدان و محمد کارگران استراحت دارد و در دور دوم با تیم هنگ کنگ رقابت خواهد کرد. در دور اول جدول انفرادی دختران، غزل پاک باطن در دور اول استراحت دارد و در دور دوم باید با نماینده عمان رقابت کند. صدف صادق وزیری نیزدر دور اول با سونام از کره جنوبی رقابت خواهد کرد. در دور اول جدول دونفره دختران، تیم ایران با تیم ویتنام بازی می‌کند.
مهدی‌زاده: می‌خواهم از عنوان قهرمانی‌ام دفاع کنم
امیر مهدی‌زاده، ملی‌پوش کاراته با هدف دفاع از عنوان قهرمانی‌اش به جاکارتا آمده است. مهدی‌زاده درخصوص تمریناتش، گفت‌: این سومین دوره‌ای است که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنم. در دوره‌ قبل توانستم مدال طلا کسب کنم و انگیزه زیادی دارم که در سومین حضورم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنم. مهدی‌زاده از آمادگی زیادش برای نبرد قهرمانی در بازی‌های آسیایی خبر داد و افزود: برای این هدف نزدیک به شش ماه است که در اردوی تیم ملی حضور دارم و بسیار آماده هستم. ان‌شاء‌الله در جاکارتا بتوانم از عناوین گذشته‌ام دفاع کنم و با قدرت ظاهر شوم تا پرچم کشورمان را در بالاترین نقطه به اهتزاز در بیاورم.
سلیمی و علی حسینی راهی جاکارتا شدند
بهداد سلیمی و سعید علی حسینی مدعیان اصلی کسب عنوان قوی‌ترین مرد بازی‌ها بعد از ورود به فرودگاه کوالالامپور با خط پروازی اندونزی راهی جاکارتا شدند.رقابت‌های دسته فوق سنگین مسابقات وزنه‌برداری دسته فوق سنگین دوشنبه پنجم شهریور برگزار خواهد شد که در آن دو ملی پوش دسته فوق سنگین تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری کشورمان جهت کسب مدال طلا و عنوان قوی‌ترین مرد بازی‌ها به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
تنیس روی میز به دنبال رده هفتمی!؟
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: اردوهای خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم و هدف‌مان در جاکارتا ارائه بازی‌های قابل قبول است. جمیل لطف‌الله نسبی در مورد شرایط تیم ملی تنیس روی میز برای حضور برای بازی‌های آسیای اظهار داشت:‌اردوی آخر ما از ۲۳ مردادماه در بابل آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد، خوشبختانه شرایط بچه‌ها بسیار خوب است و تمرینات خوب و منظمی را در این مدت پشت سر گذاشته‌ایم. وی در مورد دو اردوی خارجی در باکو و مجارستان عنوان کرد: هر دو اردو برای ما مثبت و مهم بودند، تمرینات ما در مجارستان تنوع بیشتری داشت و با بازیکنان قدرتمندی به صورت تمرینی کار کردیم. وی در مورد شرایط افشین نوروزی و امین احمدیان که نسبت به برادران عالمیان کمتر در اردو بودند، گفت:‌هر دو شرایط خوبی دارند، افشین بازیکن باتجربه‌ای است و امین احمدیان هم با توجه به اینکه قرار است در مسابقات المپیک جوانان هم شرکت کند و نیاز بود رنگکینکش بالا برود، درمسابقات قهرمانی جوانان شرکت کرده بود، امیدوارم تا آغاز بازی‌ها همه تیم شرایط خوبی را سپری کنند. سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد حریفان در بازی‌های آسیایی گفت: تنیس میز آسیا در جهان حرف اول را می‌زند و همه چیز مشخص است که چقدر تیم‌های قدرتمندی حضور دارند، چین، ژاپن، کره، هنگ‌کنگ، سنگاپور، تایوان و هند تیم‌های برتر آسیا هستند و از بازیکنان سطح اول دنیا استفاده می‌کنند. هدف ما این است که بتوانیم بازی‌های قابل قبولی آنجا انجام دهیم. مدال‌آوری در این سطح واقعا سخت است. امیدوارم در این دوره بتوانیم حداقل همان مقام هفتمی در آسیا را تکرار کنیم. هر چند سیدی در این رقابت‌ها نداریم و باید از رده سوم شروع کنیم.
استیلی: تیم دوم شویم برایمان بهتر است
حمید استیلی مدیر تیم فوتبال امید، در مورد اینکه کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: ازبکستان نتایج خیلی خوبی گرفته است. کره جنوبی به جز بازی دیروز عملکرد خوبی داشت. این دو تیم مهم‌ترین رقیبان هستند. بازی به بازی شرایط تیم‌ها فرق می‌کند. در مرحله گروهی تیم‌ها به یک شکل و در حذفی به یک شکل دیگر بازی می‌کنند. تیم‌ ما هم شانس موفقیت دارد. استیلی در مورد اینکه آیا ترجیح می‌دهند در گروه اول شوند یا دوم، تصریح کرد: نحوه قرعه‌کشی جوری است که شرایط متفاوت با مسابقاتی مثل جام جهانی است. اگر تیم دوم باشیم شرایط‌مان بهتر از وقتی است که اول می‌شویم. هم ما هم عربستان شرایط‌مان برابر است و شاید تعداد کارت زرد اهمیت پیدا کند. هر دو بازی همزمان است و پیش‌بینی این مسئله بسیار سخت خواهد بود.
امینی: در روئینگ مدال طلا داریم
رئیس ‌فدراسیون قایقرانی گفت: ورزشکاران ما در این چند سال اردوهای منظمی داشته‌اند و فکر می‌کنم از مسابقات دست پر برگردیم. غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی درباره شرایط ملی‌پوشان کشورمان برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: مسابقات از فردا(امروز) شروع می‌شود. قایقرانانان ما بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون به مدت 3 سال است که اردوهای منظمی را برگزار کرده‌اند. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمک‌های خود را کرده و حدس من این است که دست پر از این بازی‌ها برمی‌گردیم اما اگر اتفاقی افتاد قطعا تقصیر برنامه‌های من بوده است. امینی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما برای کسب مدال چیست، عنوان کرد: حدسم این است که ورزشکاران ما مدال‌های خوبی می‌گیرند و فکر می‌کنم در روئینگ طلا بگیریم. اگر چنین اتفاقی نیفتاد تقصیر من است چرا که مربیان، ورزشکاران، کمیته و وزارت تلاش خود را کرده است.
بررسی برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی 2022
اعضای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در نشست دیروز خود برنامه بازی‌های آسیایی 2022 را مورد بررسی قرار دادند. کمیته ورزش شورای المپیک آسیا (OCA) در نشست دیروز به اتفاق آراء برنامه بازی‌های آسیایی 2022 را پیشنهاد کرد. این بازی‌ها به میزبانی هانگژوی چین برگزار خواهد شد. براین اساس قرار است مسابقات در 33 رشته ورزشی المپیکی که در بازی‌های 2020 هستند و همین طور 6 رشته ورزشی از بازی‌های المپیک پاریس 2024 برگزار شود.

نظر شما