شناسهٔ خبر: 27486109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شیران خبر داد؛

پرداخت بيش از 4 ميليارد تومان زكات توسط مردم تهران در بهار امسال

مديركل كميته امداد استان تهران با بیان اینکه مردم این استان در بهار امسال 4 ميليارد و 356 ميليون تومان زكات پرداخت كرده‌اند، گفت: زكات جمع آوری شده براي تهيه جهيزيه نوعروسان، درمان، تحصيل، آزادی زندانيان، احداث، مرمت و بازسازی مسكن و معيشت نيازمندان هزينه می‌شود.

صاحب‌خبر -

پرداخت بيش از 4 ميليارد تومان زكات توسط مردم تهران در بهار امسالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حمیدرضا شیران» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه مردم این استان در بهار امسال چهار میلیارد و 356 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد در سال 97، استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مردم نوع‌دوست برای رفع نیازهای محرومان است.

وی مبلغ ذکر شده را شامل زکات واجب، زکات مستحب، زکات فطریه و کفارات برشمرد و بیان کرد: زکات برای تهیه جهیزیه نوعروسان، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: زکات جمع آوری شده علاوه بر امور نیازمندان برای پروژه‌های عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، حسینیه و فاطمیه هزینه می‌شود که در استان تهران سه مسجد احداث و یک مورد مرمت و بازسازی مساجد از محل زکات انجام شده است.

شیران به اقلامی که زکات واجب به آن‌ها تعلق می‌گیرد اشاره کرد و ادامه داد: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره اقلامی هستند که زکات واجب آن‌ها باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه 345 عامل افتخاری زکات در استان تهران وجود دارند، افزود: 81 مبلغ افتخاری و مقطعی زکات در استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما