شناسهٔ خبر: 27485492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

کشف 5 هزار تن مواد غذایی احتکار شده در چندین انبار در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طی روزهای گذشته چندین انبار کالا در حوزه موادغذایی در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به میزان 5 هزار تن موادغذایی از جمله روغن خوراکی برنج و حبوبات کشف شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل عطاپور در جلسه این هفته مبارزه با احتکار و اختفاء استان اظهار داشت: برخی از این اقلام از اسفند سال 96 در این محل‌ها نگهداری می‌شد و تاکنون اقدامی نسبت به توزیع آن صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: متاسفانه مقداری از کالاهای کشف شده با ارز 42 هزار ریالی وارد کشور شده و ضوابط قیمت‌گذاری در خصوص آنها رعایت نشده بود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به تشدید نظارت‌ها از واحدهای نگهداری کالا به‌ویژه 25 قلم کالای اساسی یادآور شد: پرونده تخلف این واحدها در کمترین زمان ممکن جهت بررسی ادامه روند پرونده، به تعزیزات حکومتی ارجاع می‌شود.

عطاپور، درباره دیگر از شهروندان خواست موضوع گرانفروشی، عدم عرضه کالا و احتکار در واحدهای صنفی را به سامانه 124 اطلاع دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به نوسانات قیمت گوشت گرم مرغ نیز گفت: واحدهای صنفی عرضه‌کننده و مرغداری‌ها موظف به رعایت سقف قیمت میانگین کشوری هستند، در غیر این صورت برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: این قیمت به‌صورت روزانه توسط اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان و از طریق سامانه مربوطه استخراج و به مراجع ذی‌ربط از جمله تشکل‌ها و واحدهای کشتارگاهی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما