شناسهٔ خبر: 27485438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حماس:

شورای مرکزی عامل افزایش اختلافات فلسطینی‌ها است/ ساف برخلاف آشتی ملی عمل می‌کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، بیانیه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین را بیانگر مواضع جنبش فتح و بی ارزش توصیف کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الان، «سامی ابوزهری» از رهبران حماس تاکید کرد: نشست اخیر شورای مرکزی ساف در واقع نشستی از سوی رهبران جنبش فتح بود و براین اساس بیانیه آنها هم بی ارزش است.


وی افزود: برگزاری این نشست به صورت یکجانبه (از سوی جنبش فتح) و عدم احترام به دیگر گروههای مهم فلسطینی در راستای افزایش اختلافات و علیه روند آشتی ملی است.


به گزارش قدسنا، نمایندگان حماس و جهاد اسلامی در مجلس قانونگذاری فلسطین از شرکت در بیست و نهمین نشست شورای مرکزی ساف خودداری کردند. همچنین جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین به همراه چند گروه دیگر به حماس و جهاد پیوسته و در اعتراض به سیاست های جنبش فتح و تشکیلات خودگردان این نشست را تحریم کردند. شورای مرکزی ساف یک نهاد برآمده از مجلس ملی فلسطین است که هر دو ماه حداقل یک بار تشکیل جلسه می دهد و در مورد اقداماتش به این مجلس گزارش می دهد.


این شورا در بیانیه نشست اخیر خود، هرگونه توافقی میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی را بدون حضور ساف غیر قابل قبول توصیف کرده بود. این شورا همچنین در مواضعی که تنها در حد حرف باقی می مانند از قطع روابط سیاسی با واشنگتن تا زمان عقب نشینی از تصمیمات آنها در قبال قدس، آوارگان و شهرک سازی خبر داده بود.


انتهای پیام/م.ت/22

 

نظر شما