شناسهٔ خبر: 27485432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

بازی های آسیایی 2018_جاکارتا

تاکید اتحادیه جهانی بر مجازات کشتی گیران کم کار در جاکارتا

رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2018 در حالی از فردا (یکشنبه) در جاکارتا آغاز می شود که اتحادیه جهانی تاکید زیادی بر مجازات کشتی گیران کم کار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، امروز (شنبه) با حضور 18 داور منتخب از قاره کهن و دو نماینده ژاپن و روسیه به عنوان دو مدرس اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد.
«محمد ابراهیم امامی» داور المپیکی و تنها داور ایرانی در این مسابقات در مورد مسائل مطرح شده در این کلینیک گفت: خوشبختانه هیچگونه تغییر مقرراتی، نسبت به مسابقات قبلی نداشتیم و فقط تاکید مدرسین اتحادیه جهانی کشتی بر روی تشخیص صحیح کشتی گیر کم کار و نحوه مجازات کشتی گیر خاطی در شرایط فرار از فن و فرار از تشک است.
وی اظهار داشت: اگر کشتی گیری به عمد از تشک خارج شود، بوسیله اخطار و امتیاز مجازات می شود.
امامی تصریح کرد: طریقه صحیح نشستن در شروع مجدد کشتی در حالت خاک از دیگر مسائل مطرح شده بود و به داوران تاکید شده اگر هریک از کشتی گیران مدافع و یا مهاجم از دستور داور تمرد کرد، فقط یکبار تذکر شفاهی داده شود و در صورت تکرار با اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.
داور المپیکی کشتی ایران ادامه داد: در کشتی آزاد همه اخطارها با یک امتیاز برای حریف همراه هست. اگر در حالت خطر کشتی گیر مدافع تخلفی انجام دهد و یا از تشک فرار کند با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.
امامی گفت: از نکات جالب مطرح شده در این کلینیک توسط مدرسین، احتمال تغییر مقررات در بخشی از مسائل داوری قبل از رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در مجارستان خواهد بود و به گفته مدرسین پیشنهادهای کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها و تغییرات احتمالی قبل از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان اعلام می شود.
مسابقات وزن های 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد روز 28 مرداد و رقابت های وزن 125 کیلوگرم روز 29 مرداد برگزار می شود.
به این ترتیب فردا (یکشنبه) از ساعت 10:30 به وقت ایران رضا اطری، مهران نصیری، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی و علیرضا کریمی به مصاف حریفان می روند و پرویز هادی آزاد کار سنگین وزن کشورمان نیز از روز دوشنبه به روی تشک خواهد رفت.
امسال رقابت های کشتی بازی های آسیایی نسبت به دوره گذشته در هر رشته آزاد و فرنگی در یک وزن کمتر و مجموعا در شش وزن المپیکی برگزار می شود.

نظر شما