شناسهٔ خبر: 27485400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

تعلل و کندی در رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام پذیرفتنی نیست

تهران- استاندار تهران گفت: تعلل و کندی در رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با دستور جلسه مشکلات محیط زیستی اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) و نیز ارائه پروژه های پیشنهادی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده شهرستان های استان تهران برگزار شد، طی سخنانی از مدیران استان تهران خواست، طرح های آماده خود برای هفته دولت را به معاونت عمرانی استانداری گزارش کنند.

وی سپس در خصوص مشکلات محیط زیستی و بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا عوارضی تهران گفت: باید در خصوص رفع این بو سرعت عمل بیشتری داشته باشیم، تا این بوی نا مطبوع ظرف مدت کوتاهی از بین برود، تعلل و کندی در این راه پذیرفتنی نیست، علت این که چرا عملیات کند پیش می رود، مشخص نیست.

استاندار تهران با بیان این که باید در صورت نیاز به جابجایی دام داری و گاوداری ها که منشا بوی نامطبوع هستند، اقدام شود، گفت: اگر بنا بر جابجایی دامداری های اطراف فرودگاه بود، باید امور مربوط به آب، برق و زمین این دامداری ها به سرعت رفع شود، نباید این جابجایی سبب ایجاد خللی در فعالیت گاوداری ها شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات روان آب های آلوده که به سمت جنوب استان تهران هدایت می شوند، اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای طرح های کشاورزی، ۳۵ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب، ۱۰میلیارد تومان برای کمک به شهرداری و پنج میلیارد تومان برای مطالعات منشا ایجاد بوی نامطبوع اختصاص یابد.

نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین به نزدیک بودن زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: باید نیازهای مدارس تهران به سرعت رفع شود.

وی از ادارات آب، برق، و سایر نهادهای ذی ربط خواست، در رفع نیازهای اماکن آموزشی استان تهران تسریع کنند، تا مدارس برای حضور دانش آموزان بیش از پیش آماده باشد.


 

نظر شما