شناسهٔ خبر: 27485224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

محمدصادق فرجی: جام وحدت و دوستی برای کاراته ایران یک فرصت است/ انتخابی عادلانه و بی حاشیه ای در کاتا داشتیم

رییس فدراسیون کاراته با اشاره به برگزاری خوب و با کیفیت چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی جام وحدت و دوستی در ارومیه گفت: برگزاری چنین مسابقاتی یرای کاراته کارهای کشورمان فرصت خوبی است تا در حضور مسوولان فنی و اجرایی فدراسیون جهانی به رقابت بپردازند.

صاحب‌خبر -
محمد صادق فرجی در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره رقابتهای جام وحدت و دوستی قاعدتا این رقابتها از سطح بالایی برخوردار است و چهره های داخلی و خارجی خوبی در این رویداد حضور دارند که می تواند نقش موثری در ارتقاء سطح فنی قهرمانان داشته باشد.
وی افزود: البته حضور اعضای شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته و نیز خاویر اسکالانته, رئیس کمیته داوران و کان کاسیس، رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته هم نقطه قوت این رقابتهاست.
رییس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه رقابتهای جام وحدت و دوستی در تقویم ورزشی فدراسیون جهانی گنجانده شده است, گفت: مسابقاتی که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است نشان داد که اگر زمینه و شرایط فراهم باشد و فدراسیون جهانی با برگزاری مسابقات مردان و زنان به صورت مجزا موافقت کند قطعا ظرفیت و پتانسیل میزبانی رقابتهای جهانی و لیگ های جهانی را داریم.
وی در مورد برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی کاتا با قضاوت داوران جهانی گفت: حضور داوران ارشد فدراسیون جهانی فرصت بسیار خوبی برای انجام مسابقات انتخابی کاتا به وجود آورد تا داوریهای بدون حاشیه ای در انتخاب نفرات اعزامی به پیکارهای جهانی اسپانیا داشته باشیم.
وی افزود: علاوه بر اینکه شاهد یک رقابت بدون حاشیه و عادلانه بودیم، نفرات منتخب کاتا سه ماه فرصت دارند تا نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنند تا با شرایط مطلوب تر و آمادگی بهتری در مسابقات جهانی مادرید حضور پیدا کنند.
فرجی ادامه داد: بعد از مسابقات انتخابی کاتا داوران جهانی نقاط ضعف کاتاروها را تذکر دادند که قطعا نکات مهم را به کادر فنی کاتا انتقال داده خواهد شد.
رئیس فدراسیون کاراته در مورد برگزاری رقابتهای نوجوانان و جوانان در جام وحدت و دوستی گفت: نگاه فدراسیون تنها به بخش بزرگسالان و امید نیست، بلکه توجه ویژه‌ای به کاراته کاهای رده های پایه دارد و جا دارد از جواد سلیمی، رییس هیات کاراته آذربایجان غربی که انصافا از استانهای فعال کاراته است، تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با وجود مشکلات اقتصادی فرصتی فراهم کرده تا کاراته کارهای کشورمان در مسابقاتی سطح بالا شرکت کنند، ضمن اینکه فرصتی شد تا مسئولین فدراسیون جهانی از نزدیک پتانسیل کاراته ایران را شاهد باشند. وی همچنین از دکتر شهریاری، استاندار آذربایجان غربی بخاطر حمایت ویژه ای که از برگزاری جام وحدت و دوستی در ارومیه داشته و با حضورش در سالن مسابقات باعث دلگرمی ورزشکاران و دست اندرکاران مسابقات شده، تشکر و قدردانی کرد.
وی در مورد حضور تیم ملی کاراته در بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: بازیهای آسیایی برای تمام کشورها مهم است و از نظر جایگاه مدالی و رده بندی در رنکینگ اهمیت بالایی دارد و در این میان همانطور که تیم ملی کاراته در ۶ دوره قبلی این بازیها نقش موثری در موفقیت و ارتقای رنکینگ کاروان ورزشی ایران داشته، این بار هم یکی از تیم های موفق و تاثیرگذار کاروان خواهد بود و مدالهای خوبی کسب خواهد کرد.
فرجی در ادامه اظهار داشت: البته بازیهای آسیایی در رشته کاراته در این دوره با دوره های گذشته تفاوت اساسی دارد و آن به دلیل المپیکی شدن کاراته است که کشورها را وادار به سرمایه گذاری کرده است.
فرجی افزود: برای حضور قدرتمند دز بازیهای آسیایی کاراته کارهای تیم ملی اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته اند و سعی کردیم بهترین امکانات را در اختیار ملی پوشان قرار دهیم که باید از مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر کنم که فرصت خوبی را برای کاراته فراهم کردند.
رییس فدراسیون کاراته گفت: ورزشکارانی که در بازیهای آسیایی شرکت می کنند هم با تجربه هستند هم افتخارات و مدالهای زیادی دارند و انشالله بهترین نتیجه را کسب می کنند.
فرجی در مورد کسب سهمیه المپیک جوانان و حضور در المپیک ۲۰۱۸ بوئنوس آیرس گفت: خوشبختانه از ۶ فرصت توانستیم ۵ سهمیه کسب کنیم و عملکرد خوبی در بخش جوانان داشتیم و امیدوارم نتایج خوبی در المپیک هم برای تیم کاراته ایران رقم بخورد.
وی ادامه داد: تصمیم داریم شرایطی فراهم کنیم تا کاراته کارهای جوان در یک اردوی تدارکاتی داخلی یا خارجی شرکت کنند تا نقاط قوت و ضعف شان توسط مربیان ارزیابی شود.

نظر شما