شناسهٔ خبر: 27484872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار فارس:

برگزاری ۱۰۳ جلسه و هزار مصوبه شورای فرهنگ عمومی آسیب شناسی شود

شیراز- استاندار فارس گفت: برگزاری یکصد و سه جلسه و هزار مصوبه شورای فرهنگ عمومی نیاز به آسیب شناسی دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل تبادار شامگاه شنبه در صد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با حضور امام جمعه شیراز و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن شهید دستغیب آستان شاهچراغ(ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ایمانی خواستار تسهیل در ابعاد مختلف یا در جغرافیایی شیراز برای دسترسی به این نقطه شهر شد.

وی با بیان اینکه اگر اصلاحاتی نیاز است به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان افزون شود، اقدام صورت گیرد، یک راهکار را بها دادن به سندی اصلی دانست که باید تدوین گردد.

استاندار فارس همچنین به ارایه ارقامی در خصوص پهنه شیراز پرداخت و اعلام کرد: از ۴ هزار هکتار بافت شیراز، ۱۸۰۰ هکتار فرسوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس بنا ندارد بدون در نظر گرفتن نقشه جامع شیراز، بافت تاریخی آنرا تخریب کند، تصریح کرد: باید موضوع گسترش طرح ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) مورد نظر قرار گیرد.

تبادار در ادامه عنوان کرد: اگر ما حریمی برای حرم و پارکینگ هایی برای تسهیل در عبو و مرور گردشگران  و زائران تعریف کنیم، می شود مسیر پیاده راه را هم در نظر بگیریم.

استاندار فارس همچنین یادآور شد: کانون گردشگری پیرامون حرم ۳۶۰ هکتار است که باید در زمره گردشگری مذهبی مورد تاکید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه شیراز هم در ادامه در جمع بندی بخش اول این جلسه، نکات ذکر شده توسط استاندار را جمع بندی کامل دانست.

نظر شما