شناسهٔ خبر: 27484791 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مدل موهایی که شما را پیرتر از سن تان نشان می دهد

شاید فکر کنید که موهای مشکی سن شما را کمتر نشان می دهد، اما بدانید که با رنگ های روشن هم می توانید تا مقدار زیادی از سن تان کم کنید.

صاحب‌خبر -

با چند تغییر در مدل مو، به سادگی می توانید سن تان را از آنچه در واقعیت است، کمتر نشان دهید.

به گزارش برترین ها، همانطور که آرایش روی جوانی یا پیری شما تاثیر دارد، مدل مو نیز می تواند بر سن شما تاثیرگذار باشد. شاید زمان زیادی را در فروشگاههای لوازم آرایشی برای پیدا کردن کرم های ضد چروک و جوانی صرف کرده و هزینه های زیادی را پرداخت کرده باشید، اما نمی دانید که با تغییر مدل مو، به سادگی می توانید سن تان را از آنچه در واقعیت است، کمتر نشان دهید. به راستی چه مدل مویی روی سن شما تاثیر منفی می گذارد؟ در ادامه به اشتباهات رایجی در مورد مدل مو که بر سن شما می افزاید، اشاره کرده ایم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مدل موهای شما بیش از حد کوتاه است

اگر موهای سالم و خوش حالتی دارید، دلیلی ندارید که موهایتان را خیلی کوتاه کنید. موهای خیلی کوتاه سن شما را بیشتر از آنچه هستید، نشان می دهد. البته برخی از خانم ها هستند که عاشق موهای کوتاه اند. اگر شما هم جزو آنها هستید پیشنهاد می کنیم که حداقل در مدل آن تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال موهایتان را کمی شلخته و شلوغ حالت دهید. با این کار نه تنها چهره ای مدرن و به روزتر خواهید داشت، بلکه سن تان هم کمتر به نظر خواهید رسید.

موهای شما بیش از حد بلند است

همانطور که موهای خیلی کوتاه در بالا بردن سن تاثیرگذار است، موهای خیلی بلند نیز سن شما را بیشتر از آنچه هستید نشان می دهد. از طرفی، از آنجا که موهای خیلی بلند روی سر سنگینی می کند، موها را به سمت پایین کشیده و مانع از هر گونه مدلی می شود. 

اما اگر دوست ندارید که موهایتان را کوتاه کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از چتری کمک بگیرید. لازم نیست که حتما چتری تان کوتاه باشد، شما می توانید جلوی موهایتان را تا روی شانه کوتاه کنید تا در اندازه موهایتان، تنوعی ایجاد کند. این تنوع چشم ها را به سمت موهای شما جلب کرده و از چین و چروک های صورت و به تبع سن واقعی تان می کاهد.

از روشن کردن موهایتان می ترسید

شاید فکر کنید که موهای مشکی سن شما را کمتر نشان می دهد، اما بدانید که با رنگ های روشن هم می توانید تا مقدار زیادی از سن تان کم کنید. در واقع موهای مشکی پر کلاغی، روی پوست صورت شما سایه انداخته و چین و چروک هایتان را واضح تر نشان می دهد. بنابراین به جای آن، موهایتان را 2 تا 3 درجه روشن تر کنید، یا با هایلایت هایی در اطراف صورت تان از شدت رنگ موی مشکی بکاهید.

با این مدل موها، مسن‌تر به نظر می‎رسید

همانطور که موهای خیلی تیره روی سن تان تاثیر منفی می گذارد، موهای خیلی روشن نیز سن تان را بیشتر نشان می دهد. برای این منظور، اگر عادت دارید که موهایتان را همیشه روشن نگه دارید، این بار به آن تنوعی داده و چند درجه آن را تیره تر کنید. کارشناسان به این نتیجه رسیده اید که با ایجاد تضاد رنگی در موهایتان، پوست شما شفافیت و درخشندگی خاصی پیدا می کند که همین موضوع از شدت چین و چروک ها می کاهد. بنابراین این بار که به آرایشگاه می روید، از آرایشگرتان بخواهید که کمی رنگ کاراملی به موهایتان بیافزاید.

مدل موهایی که شما را پیرتر از سن تان نشان می دهد

راه بلند کردن موهای خاکستری را نمی دانید

برخی ها عاشق موهای خاکستری سرشان هستند. اگر شما هم جزو این افرادی هستید و در عین حال نمی خواهید موهایتان را رنگ کنید، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید تا سن تان را بیشتر نشان ندهد. رنگ خاکستری که تن زردی داشته باشد، به هیچ وجه برای موهایتان مناسب نیست. برای جلوگیری از آن، از شامپوهایی که تن آبی یا بنفش دارند استفاده کنید تا زردی موهایتان را خنثی کند.

در زدن موهایتان افراط می کنید

برخی از خانم ها سالیان سال است که به یک مدل مو خو کرده اند و به محض این که موهایشان بلند می شود، به آرایشگاه می روند و موهایشان را به همان شکل سابق در می آورند. اما قبل از هر کاری، به جلو آینه بروید و دست تان را در مقابل پیشانی تان قرار دهید. حال بردارید و چهره خود را با قبل مقایسه کنید. آیا زمانی که پیشانی تان را پوشانده بودید، جوان تر به نظر نمی آمدید. بنابراین مدل هایی که پیشانی شما را می پوشانند مانند چتری، می توانند سن شما را تا حد زیادی کم کنند. بنابراین در زدن موهایتان افراط نکنید.

برچسب‌ها:

نظر شما