شناسهٔ خبر: 27484453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

گزارش رسانه

کمپین مطبوعات علیه ترامپ

روزنامه‌های کوچک و بزرگ آمریکا کمپین هماهنگ‌شده‌ای را با تاکید بر اهمیت آزادی مطبوعات در واکنش به لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

روزنامه بوستونگلوب چند روز گذشته درخواستی را مبنی بر همراهی مطبوعات و رسانهها برای مقابله با اتهامات ترامپ ضد آنها مطرح و با ایجاد هشتگ #EnemyofNone (رسانهها دشمن هیچکس نیستند) کمپینی توییتری نیز به راه انداخت.

در طول ۱۹ ماه گذشته جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا علیه اصحاب رسانه این کشور به صورت یک مسیر یکطرفه ادامه داشته است. ترامپ رسانهها را به عنوان «دشمن مردم آمریکا» توصیف میکند.

در پاسخ به درخواست بوستون گلوب، روز پنجشنبه 350 روزنامه آمریکایی در واکنش به دشمن خوانده شدن خود از سوی دونالد ترامپ، رئیسجمهور این کشور سرمقالهشان را به دفاع از آزادی مطبوعات و حمله به رویکردهای ترامپ اختصاص دادند.

در مقابل نیز دونالد ترامپ طی پیامی در توییتر نوشت: رسانههای جعلی به حزب مخالف تبدیل شدهاند و این برای کشور بزرگ ما بسیار بد است، اما ما در حال پیروز شدن هستیم.

ترامپ در توییتی دیگر نوشت: من خواهان چیزی بیشتر از آزادی رسانه در کشورمان نیستم. واقعیت این است که رسانه آزاد است هر آنچه را که میخواهد بنویسد و بگوید، اما بخش عمدهای از آن چیزی را که میگوید اخبار جعلی است و دستورالعمل سیاسی را به پیش میبرد یا تنها بهدنبال آسیب رساندن به مردم است. صداقت پیروز خواهد شد.

روز جمعه روزنامه بوستونگلوب خبر داد که دفتر این روزنامه از سوی هواداران ترامپ تهدید به بمبگذاری شده است.

نظر شما