شناسهٔ خبر: 27483215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با خبرگزاری دانشجو عنوان شد؛

واکنش تماشاچیان جام جهانی با دیدن یک هنرمند چادری + عکس

خلجی عضو کادر اجرایی ارکستر ملی گفت: در سفر به روسیه، برخورد خارجی‌ها بسیار خوب بود و در مواجهه با من نگاه مهربان و همراه با لبخندی داشتند، عکس‌های زیادی با من گرفتند.

صاحب‌خبر -

خلجی عضو کادر اجرایی ارکستر ملی، که چندی پیش به همراه اعضای این ارکستر راهی جام جهانی روسیه شده بود در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص این سفر گفت: دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افزود: «هدف این سفر، اجرای موسیقی ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران به خوانندگی آقای سالار عقیلی برای ارتقای روحیه نشاط و ایجاد انگیزه در میان بازیکنان بود که در سه شهر مسکو، سن‌پترزبورگ و کازان با حضور مقام‌های سیاسی دو کشور اجرا شد؛ با حمایت فدراسیون فوتبال ایران نیز توانستیم مسابفات تیم ملی را از نزدیک نظاره‌گر باشیم.»

خلجی که در دانشگاه نیز تدریس می‌کند، اظهار کرد: «گاهی در کلاس مباحثات و تبادل نظر‌هایی درباره حجاب با دانشجویانم دارم، سخنان آن‌ها را می‌شنوم و نکاتی را برایشان توضیح می‌دهم. برآیند این گفت‌وشنود‌ها نشان می‌دهد مسئولان و نخبگان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی نظیر عفاف و حجاب به نسل‌های جدید بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و سفیران فرهنگی خوبی نبوده‌اند.»

این بانوی محجبه با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات فرهنگی خاطرنشان کرد: «آنچه باعث تأسف می‌شود این است که چرا فرهنگ دینی و ایرانی ما در مقوله‌ای مانند حجاب اینقدر دستخوش تغییر و تحول شده و این درحالی است که حجاب پیش از ظهور اسلام نیز در ایران بوده، پس خانم‌های ایرانی همیشه حجاب را دوست داشته‌اند.»

این بانوی محجه درباره واکنش مردم سایر کشور‌ها نسبت به پوشش چادر تشریح کرد: «در سفر به روسیه، برخورد خارجی‌ها بسیار خوب بود و در مواجهه با من نگاه مهربان و همراه با لبخندی داشتند. عکس‌های بسیار زیادی با من گرفتند. نیرو‌های امنیتی استادیوم که مسئول تفتیش بدنی بودند با اینکه از آقایانی که شال ایران دور گردنشان بود، خواستند که شال را از گردن برداند، ولی در مواجهه با من که با حجابی متفاوت به استادیوم آمده بودم، هیچ‌کس برخورد یا رفتار نامتعارفی نداشت و از من نخواستند تا چادر را از سر بردارم.»

وی گفت: «هنگامی که در حال ورود به ورزشگاه کازان برای تماشای مسابقه فوتبال بودم، چند نفر از آقایانی که برای تماشای مسابقه آمده بودند به سمت من آمدند و پوشش من را بسیار تحسین و تشویق کردند. عمو موسی جانباز معروف پرسپولیسی نیز در ورزشگاه بنده رو با حجاب چادر دید و بسیار تشویق و تعریف کرد.»

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عکس مشهورش که در فضای مجازی واکنش‌های خاصی را برانگیخته، توضیح داد: «زمانی که برای دیدن مسابقه ایران و مراکش به استادیوم رفته بودم، میان دو نیمه آقای جوانی به طرفم آمد و گفت: خانم آفرین! عکست همه جا روی سایت‌ها رفت. او موبایلش را نشانم دارد که عکس من را در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود و بسیار هم لایک خورده بود.»
 
واکنش تماشاچیان جام جهانی با دیدن یک هنرمند چادری! + عکس


وی در پاسخ به پرسشی درباره علت انتخاب چادر به عنوان پوشش بیان کرد: «چادر را به صورت قلبی دوست دارم و معتقدم اگر حجاب تاج بندگی باشد، چادر نگین این تاج است و من با افتخار هر جای دنیا حتی آمریکا هم که باشم باز هم چادر را انتخاب می‌کنم و به نگاه‌های متعجب یا تحقیرآمیز دیگران توجهی نخواهم کرد؛ انتخاب چادر به عنوان پوشش همیشگی برای من انتخابی احساسی نیست، بلکه به دلیل امنیتی است که چادر برای من ایجاد می‌کند. البته از طرف محل کار برای انتخاب پوشش در مسابقات جام جهانی آزاد گذاشته شده بودم و آن‌ها نیز عنوان کردند که الزامی برای پوشش چادر نیست، اما من همیشه و همه جا چادر را انتخاب می‌کنم و در این مسابقات نیز با پوشش چادر حاضر شدم.»

خلجی با بیان لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بانوان در جامعه تصریح کرد: «یکی از روش‌ها و الزامات تقویب روحیه نشاط و امیدواری در بانوان جامعه گسترش فضا‌های ورزشی و فرهنگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حضور تعداد زیادی از بانوان دانشجو، می‌تواند در این عرصه ورود جدی‌تری داشته باشد. البته فعالیت‌های گسترده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی نیز صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.»

وی در پایان اظهار کرد: «حضور ایران در روسیه، حضوری همراه با ورزش و هنر بود. هنر ایرانی از سوی منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در شهر‌های مختلف روسیه با استقبال باشکوه مردم روبرو شد. این هم بخش مهمی از دستاورد ایران در روسیه بود که توسط بنیاد رودکی انجام گرفت و این بنیاد به خوبی توانست در بهترین سالن‌های موسیقی جهان که داشتن برنامه در آن‌ها برای هر گروه و کشوری افتخار است، اجرا داشته باشد.»

نظر شما