شناسهٔ خبر: 27481915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشکنی وهابیون در منع زیارت بقیع ادامه دارد/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)+ فیلم و تصاویر

این روز‌ها سرزمین وحی با حضور زائران بیت الله الحرام حال و هوای شورانگیزی به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسم حج از جمله سفرهای ماندگاری است که لحظات ناب آن را نمی توان با هر فیلم و عکسی ثبت کرد، از این رو گفتن حضور در سرزمین وحی برای کسانی که از این سفر الهی بازمانده اند کار آسانی نیست. سفری که  ثانیه به ثانیه آن پر از خاطرات نابی است که برای هر فرد گاهی یکبار بیشتر رقم نمی خورد، پس خوش به سعادت کسانی که از این حضور به نحو احسنت استفاده می کنند. ما هم به سهم خودمان سعی می کنیم با حجاج کشورمان ارتباط برقرار کنیم و از حال و هوای این روزها در سرزمین وحی برای شما گزارش کنیم.

رسیدن به معبود سخت است اما اینکه ندانی این آخرین سفری است که میای یا نه، هر بارطواف را تلخ تر و لحظه رسیدن را ناب تر می کند، به شرطی که بتوانیم این حال ناب را حفظ کنیم و به زیارت برویم. منع زیارت حجاج از اماکن متبرکه صحبت دیروز و امروز نیست، اما همچنان وهابیت با جدیت مانع زیارت حجاج می شوند و حتی امسال نیز از اجرای مراسم دعای کمیل در پشت پنجره های بقیع هم ممانعت به عمل آوردند.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6636309/8490183?width=400&height=300"></script></div>

یکی از کاربران در استوری خود با انتشار مناجات مردی چینی، نشان داد که مناجات در درگاه معبود ایرانی و غیر ایرانی نمی شناسد.

قصه تکراری منع زیارت از سمت وهابیون/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)

همچنین یکی از کاربران صفحات اینستاگرام با نشان دادن ردیف سنگفرش های مسجد الحرام و دیگر اماکن متبرکه سرزمین وحی نوشت: «در هرجای از مسجد الحرام باشی، چینش سنگ ها،جهت کعبه رو نشون میدن.»

قصه تکراری منع زیارت از سمت وهابیون/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)

بسیاری از کاربران هم با خواندن دعای فرج در انتظار حضرت مهدی (عج) و انتشار فیلم، از خداوند ظهور هرچه سریعتر آقا را خواستار شدند.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6636309/8490171?width=400&height=300"></script></div>
 
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6636309/8490182?width=400&height=300"></script></div>
 
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6636309/8490229?width=400&height=300"></script></div>

کاربری دیگر در صفحه شخصی خود در سفرنامه روزانه‌اش از سفر به سرزمین وحی نوشت:

«#سفرنامه_حج این همه دل کندیم و آمدیم و این همه بریدیم و فکر کردیم چه کار شاقی! باز می‌آیی میبینی تعلقات دنیا بسی بیشتر از آن است که فکرش را بکنی. با آنکه تصورت این است که رها شده آمدی. ولی میبینی خیر. آمدم به ندایت لبیک بگویم ... وارد #مسجد_جحفه که می‌شوی.. یهو کپ میکنی که آیا رسیدم؟ به جایی که قبل از #بیت_الله باید خود را بی ریا کنی. به جایی که #لبیک گفتنش یکبار تو را محرم میکند. تکرار#لبیک این ذکر را به تمام جانت می‌نشاند و هی عاشق ترت میکند دایم میگویی کسی من را فراخوانده؟ که من اینگونه دارم جوابش را میدهم... هفتاد لبیک گفتن مغز و روحت را درگیر میکند که اگر آماده نیستی هم آماده باش بخوان من را بلکه #هفتاد_بار

قصه تکراری منع زیارت از سمت وهابیون/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)

#لبیک_اللهم_لبیک_لبیک_لا_شریک_لک_لبیک_ان_الحمد_والنعمة_لک_والملک_لا_شریک_لک دیگر خودم را در #آینه نمینگرم وهرگاه نگاهم میفتدنگاهم را میدزدم ازخود بینی.... همیشه برایم جالب بود ولی اینکه خودت درگیرش شوی بدجور معنی می‌دهد... اینکه قسم راست نخوری اینکه فحشی به زبان نیاری حتی از سر عادت وشوخی اینکه حتی از بوی بد بینی ات را نگیری بنظر ساده است ولی عمیقا معنی حلم میدهد اینکه حتی پشه وگیاهی را از زندگی ساقط نکنی اینکه حتی ناخن خود را نکنی وبه خودت اسیب کوچکی هم نزنی. همه را وقتی#محرم میشوی شیرینیش را درک میکنی حتی خودم مال خودم نیستم! کهبخواهم پوستم را بخراشم... خدایا همه من مال تو! میعاد من با معبودم در#کعبه امشب #شب_دحوالارض #دلت_اینجاست_ایا؟»

در ادامه سفرنامه های مجازی حجاج، یکی از کاربران با انتشار عکسی از وضو گرفتن شیعیان گفت: «این آقا شیعه در حرم داشت، وضو می گرفت؛ اما چون اکثر حجاج از اهل سنت هستند، این نوع وضو گرفتن برایشان عجیب بود.»
 
قصه تکراری منع زیارت از سمت وهابیون/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)
 
روز گذشته مصادف با ورود آزادگان به کشور بود که یکی از کاربران ضمن تبریک این روز در صفحه خود گفت: «با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز اسطوره‌های استقامت ایثار وفداکاری وسپاس ویژه از درگاه باری تعالی که سعادت زیارت خانه اش بیت العتیق و روضه رضوان پیامبر وبقیع الغرقد اهل البیتش ومشاعر مقدسه خصوصا عرفاتش را نصیبمان فرمود.

شکر مضاعف افتخار همراهی دو آزاده بزرگواری که وجودشان مایه خیر و برکت برای کاروان حج السجاد ع. زرند در شهر‌های مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه میباشند.

قصه تکراری منع زیارت از سمت وهابیون/ همخوانی دلنشین حجاج برای فرج امام زمان (عج)

بدینوسیله علاوه برخودم خادم افتخاری همه حجاج واز طرف همه همسفران بزرگوار زائران کاروان حج السجاد ع. زرند خصوصا روحانی محترم کاروان حاج آقا پور محمدی و معاون پرتلاش جناب حاج آقاجمالیزاده روز آزادگان را به همراهان وهمسفران وسروران عزیزمان جناب حاج آقا ضیاالدینی و حاج آقا سلطانی و همسران محترمه شان که ستارگان پرفروغ کاروانمان میباشند تبریک گفته امیدواریم همواره سالم و تندرست بوده وکما فی السابق الگوی تقوی و خدمت باشند.»

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6636309/8490208?width=400&height=300"></script></div>

با دیدن این عکس ها برای ما که از قافله حج جامانده ایم، چیزی جز حسرت باقی نمی ماند، حسرتی که سعی می کنیم با گذاشتن  هشتک التماس دعا به حجاج، آن را جبران کنیم و به زائران یادآوری کنیم که به یاد ما جاماندگان از حج نیز باشند.
 
انتهای پیام/

نظر شما