شناسهٔ خبر: 27479224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین های روز نخست مسابقات کاراته در ارومیه مشخص شدند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات کاراته آذربایجان غربی گفت: با پایان یافتن رقابت های پنج وزن نوجوانان، چهار وزن جوانان، یک وزن بزرگسالان و کاتای انفرادی نوجوانان و جوانان در چهاردهمین دوره رقابت های کاراته بین المللی جام وحدت و دوستی ارومیه، نفرات برتر نخستین روز مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

جواد سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین روز پیکارها کاراته کاهای رده سنی نوجوانان در 2 بخش کاتا و کومیته به روی تاتامی رفتند که حاصل آن قهرمانی تیم ایران با کسب پنج مدال طلا، پنج نقره و هشت برنز بود.
وی بیان کرد: تیم ترکیه با یک طلا، دوم شد و جمهوری آذربایجان با یک نقره و یک برنز و قزاقستان با 3 برنز به ترتیب رده های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: در بخش کاتای نوجوانان محمد مصطفی ظفری زاده از ایران /فارس/ اول شد، محمدصدرا شیدزی از ایران /آذربایجان شرقی/ مقام دوم را به دست آورد و گابیدن اورانبایف /gabiden uzanbayev/ از قزاقستان و متین زارع از ایران به مقام سوم رسیدند.
سلیمی گفت: در بخش نوجوانان وزن منهای 52 کیلوگرم هیوا عزیز نجات از ایران /کردستان/، در وزن منهای 57 کیلوگرم حسین مهدیون از ایران /البرز/، در وزن منهای 63 کیلوگرم ارشیا فیض از ایران، در وزن منهای 70 کیلوگرم سهیل میدان رو از ایران /آذربایجان غربی/ و در وزن مثبت 70 کیلوگرم بوراک اوزگونوز /burak ozgunuz/ از ترکیه بر سکوی نخست این دوره از رقابت ها جای گرفتند.
وی ادامه داد: در کاتای انفرادی جوانان مهدی رضایی و محمدمهدی شجاعی اول و دوم شدند و مجید وکیلی به همراه پویا حبیبی بر سکوی سوم مشترک جای گرفتند.
سلیمی گفت: در وزن منفی 55 کیلوگرم جوانان بوراک اوزدمیر /burak ozdemir/ از ترکیه، در وزن منفی 68 کیلوگرم صابر صالحی از آذربایجان غربی، در وزن منفی 76 کیلوگرم حسن ارسلان /hasan arslan/ از ترکیه و در وزن به اضافه 76 کیلوگرم عمر فروک /omer ferruk/ از ترکیه قهرمان شدند.
وی اضافه کرد: در وزن منهای 67 کیلوگرم بزرگسالان ویتیکیوس فیگورا /victius figura/ از برزیل و هامون درفشی پور اول و دوم شدند و سیدعلی کریمی و میلاد افشانی به مقام سوم مشترک رسیدند.
سلیمی ادامه داد: این مسابقات امروز با برگزاری پیکارهای سه وزن کومیته جوانان و بزرگسالان و کاتای انفرادی بزرگسالان پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا فردا نیز رقابت های کاتا و کومیته در بخش های مختلف ادامه می یابد.
در چهاردهمین دوره رقابت‌های کاراته جام وحدت و دوستی 300 کاراته کا از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، بلژیک، برزیل، هلند، عراق، قزاقستان، کویت، مالزی، هند، ترکیه و آمریکا حضور دارند.
این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مردان و در 2 بخش کاتا و کومیته انفرادی در حال برگزاری است.
مسابقات 2 روز ادامه دارد و 300 نفر ورزشکار و 200 نفر عوامل اجرایی داخلی و خارجی از کشورهای فرانسه، آذربایجان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، فرانسه، الجزایر و ایران حضور دارند.
در این پیکارها تیم ملی فرانسه با هشت کاراته کا، تیم ملی عراق با 25 کاراته کا، کویت با 23 کاراته کا، تیم ملی ترکیه با 25 کاراته کا، تیم جمهوری آذربایجان با 52 کاراته کا، تیم های افغانستان و پاکستان هر کدام با 15 کاراته کا شرکت دارند.
روسای فدراسیون کشورهای، فرانسه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و رییس کمیته داوران از کشورهای بلژیک، دانمارک و نروژ میهمان ویژه این دوره از مسابقات هستند.
سمینار داوران فدراسیون جهانی کاراته نیز در آستانه چهاردهمین تورنمنت بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی به میزبانی ارومیه برگزار شد.
7156/2093

نظر شما