شناسهٔ خبر: 27478423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدی مطرح کرد:

فارغ التحصیلان IT در دنیا منبع درآمد هستند؛ در ایران جزو بیکاران

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌ها را کسب و زمینه آموزش را برای دانشجویان خود فراهم کنند، تصریح کرد: فارغ التحصیلان IT در دنیا منبع درآمد هستند؛ در ایران جزو بیکاران.

صاحب‌خبر -

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری نیاز بالای جامعه به رشته IT، گفت: با وجود پیشرفت فناوری، ارتباط این رشته با سایر رشته‌ها و همچنین نیاز شدید جامعه به آن، اما متاسفانه اکنون فارغ التحصیلان آن جزو بیکارترین رشته‌ها هستند.

باید جدیدترین فناوری را در رشته IT وارد کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: این رشته در دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی و تعریف شده اما به موازات کمیت، کیفیت مورد توجه قرار نگرفته؛ این در حالی است که باید جدیدترین فناوری را در این رشته وارد کرد تا فارغ‌التحصیلان توانایی لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

رشته‌ها باید متناسب با مشاغل تعریف شود

وی با تاکید بر اینکه رشته‌ها باید متناسب با مشاغل تعریف شود، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به این موضوع توجه داشته و جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌ها را کسب و زمینه آموزش را برای دانشجویان خود فراهم کنند و از سویی نهادهای مختلف و موثر باید تمهیدات لازم را برای راه اندازی و ایجاد کسب وکار داشته باشند.

IT در دنیا منبع درآمد بوده و یکی از پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه رشته IT در دنیا منبع درآمد بوده و یکی از پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در قدرت، توانمندی در رشته فناوری اطلاعات و IT است؛ در واقع این رشته در تجارت، اقتصاد و سایر علوم کاربرد زیادی دارد و اگر کشوری در این حوزه پیشرفت داشته باشد خود را قدرتمندتر می‌داند یعنی در گذشته قدرت نظامی مورد توجه بود اما در حال حاضر فناوری بیشتر مورد توجه کشورها قرار می‌گیرد بنابراین نیاز است این رشته به صورت همه جانبه در ایران نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

دانشگاه‌ها باید برای کیفی کردن رشته IT تلاش بیشتری داشته باشند

محمدی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای کیفی کردن رشته IT تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: البته نمی‌توان گفت تمامی آموزش‌ها باید توسط دانشگاه‌ها ارائه شود بلکه فارغ‌التحصیلان می توانند آموزش‌های مناسب و کیفی را بعد از اتمام تحصیل در سایر موسسات کسب کنند.

وی یادآور شد: نیاز است سایر موسسات آموزشی و نهادهای مسئول دولتی به دانشگاه‌ها برای پیدا کردن جایگاه رشته IT همکاری و کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه به ارتقای کیفیت آموزش رشته IT در کشور توجه نشده این در حالی است که علم به سرعت در حال پیشرفت است و دانشگاه‌ها باید متناسب با زمان توجه به ارائه آموزش‌های مناسب به دانشجویان را در دستور کار قرار دهند./

پایان پیام  

نظر شما