شناسهٔ خبر: 27478115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارخراسان شمالی: فعالیت ایرنا هدفمند است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خبرگزاری ها و رسانه ها در فعالیت خود باید هدف داشته باشند گفت: فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی هدفمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکترمحمدرضا خباز روز شنبه در دیدار رئیس و خبرنگاران ایرنای خراسان شمالی با وی از رسانه ها خواست تا در فعالیت خود هدفمند و با برنامه باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی در توسعه جامعه گفت: ایرنا، خبرگزاری جا افتاده است و خوشبختانه اهداف ترسیم شده ای برای خود دارد و آن تلاش برای ایجاد نشاط و امید در دل مردم است.

*خبرنگاری، حرفه ای سخت و خطیر است
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خبرنگاری شغل انبیا و حرفه ای مقدس است افزود: خبرنگار اگرمسئولانه و متعهدانه کار کند می تواند راه پیامبران را بپیماید.
نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی گفت: البته شمار خبرگزاری ها و روزنامه ها در این استان نسبت به سایر استان ها کم است اما رسانه ها در فعالیت های خود باید به کیفیت بیندیشند زیرا خداوند از ما انتظار عمل احسن دارد نه اکثرعمل، و کار نیکو، پسندیده و حساب شده اگر چه اندک باشد ارزش بیشتری در مقابل صدها کار بزرگ بی کیفیت دارد.

*نبود هدف سبب روزمرگی است
خباز با اشاره به اینکه مهم ترین چیز برای خبرنگارن، داشتن هدف است گفت: احساس می کنم برخی خبرنگاران هیچ هدف ندارند و کارها به صورت روزمرگی انجام می شود و این زیبنده نیست.
وی افزود: اخبار باید با اهداف از پیش تعیین شده منتشر شود و خبرگزاری باید در فعالیت خود هدف تعیین کند و برای رسیدن به هدف برنامه داشته باشد.
استاندار خراسان شمالی گفت: اگر در فعالیت ها هدف و برنامه وجود نداشته باشد، رسانه دچار روزمرگی می شود و ممکن است در شرایط آسیب خبری ایجاد شود و خبرنگار ناخودآگاه در مسیری قرار گیرد که دچار آسیب خبری شود.

*انتشار اخبار راست فتنه انگیز ممنوع
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته ایجاد نشاط و امید باید واقعی باشد زیرا نشاط و امید غیرواقعی زودگذر است و در این زمینه ایرنا در دولت یازدهم و دوازدهم نقش خوبی در کشور ایفا کرده است.
وی با اشاره به اینکه برخی خبرها در جامعه سبب ناامیدی می شود گفت: برخی فکر می کنند هر خبر را می توان منتشر کرد این در حالی است که جز راست نباید گفت و هر راست نشاید گفت، گاهی خبر راست است اما انتشار آن می تواند سبب به هم ریختگی و زیر سوال رفتن امنیت و وحدت شود در این زمینه شایسته نیست خبرمنتشر شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: رسانه ها باید از انتشار خبرهای راست اما فتنه انگیز اجتناب کنند.
وی با باین اینکه خبر باید توسعه و پیشرفت استان را به دنبال داشته باشد تصریح کرد: در انتشار اخبار، دقت نباید فدای سرعت شود و رسانه ها در این باره حساسیت داشته باشند.
خباز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش بدخواهان برای نابودی ایران گفت: دشمنان در تلاش هستند که مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نبینند و در این باره در صدد نابودی ایران هستند البته، هدف بدخوانان، یک حزب و یا گروه خاص و یا مسلمان و غیر مسلمان نیست بلکه نابودی ایران را نشانه رفته اند.
استاندار خراسان شمالی گفت: دشمنان در اقدام وقیح، به طور رسمی اعلام کرده اند که می خواهند ایران را نابود کنند و از بیان این امر هم ابایی ندارند و در این شرایط حساس، رسانه باید تلاش کنند تا توانایی ها و خدمات نظام را تبیین کرده و دشمن را در رسیدن به اهداف ناکام بگذارند.
7185/ 6042

نظر شما