شناسهٔ خبر: 27477654 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش بیست |

دوران تاریک‌خانه‌ها به سر آمد/ با بزرگترین استارت‌آپ چاپ آنلاین عکس آشنا شوید

استارت‌آپ «موبایل عکس پرینت» با فعالیتی منحصربه فرد چندین سال است که توانسته با رفع دغدغه مردم برای چاپ سریع عکس‌هایشان کسب‌وکاری درآمدزا به راه اندازد.

صاحب‌خبر -

 
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیامعصومی – این، گزارش بیست است. هدیه ما  که در انتهای یک روز شلوغ و پرکار، شما را به خواندن یک گزارش خبری، از یک موضوع مهم علمی-دانشگاهی دعوت می‌کند. روزهای زوج از صفحه «دانشگاه» و روزهای فرد از صفحه «استان‌ها» با گزارش20 در کنار شما خواهیم بود. این، قرار ثابت  ما با شماست: از شنبه تا پنجشنبه، راس ساعت هشت شب، خبرگزاری دانشجو، گزارش بیست. 
 
دنیای استارت‌آپ‌ها دنیایی پر از هیجان و شگفتی است به گونه‌ای که هر روز با شیوه جدیدی از کسب‌وکار‌ها روبه‌رو می‌شویم. اندکی به گذشته برگردید و شغل‌های پدران، پدربزرگان یا حتی نیاکان خود را مرور کنید، بدون شک آن‌ها خیلی از کار‌های ساده امروزی را به سختی انجام می‌دادند و اینگونه روزگار می‌گذراندند؛ کار‌های متنوعی مثل آشپزی، مغازه‌داری، عکاسی و غیره.

عکاسی ساده و غیرحرفه‌ای که امروزه به یک کار روتین تبدیل شده و هرفردی با تلفن همراهش کوچکترین رویداد‌ها را ثبت می‌کند، در قرن‌های گذشته کاری بسیار سخت تلقی می‌شد به گونه‌ای که گاه افراد باید ساعت‌ها و مسافت‌ها را برای رسیدن به یک عکاس‌خانه طی و بعد از نشستن مقابل دوربینی بزرگ، تصویری خانوادگی از خود ثبت می‌کردند.

اما با گذشت زمان دوربین‌ها کوچک و زمان‌های عکاسی کوتاه و کوتاه‌تر شد تاجایی که امروزه در کمتر از چند ثانیه می‌توانید تمام لحظه‌های خاص و شیرین زندگی را برای خودتان ماندگار کنید. بعد راحت شدن ماجرای عکسبرداری، اما هنوز مردم برای چاپ یا پرینت عکس‌های خود با مشکل روبه‌رو هستند، درواقع یا باید به دیدن عکس‌های زیبا در تلفن‌های همراه و کامپیوتر‌ها بسنده کنند یا پس از مدتی همه عکس‌ها را به یک عکاسی یا چاپخانه ببرند و با صرف هزینه‌های به نسبت بالا چاپ کنند.

جالب است بدانید که سال‌های گذشته به این دغدغه مردم پاسخ داده شد، آن هم با فعالیت استارت‌آپی تازه به نام «عکس پرینت»، اولین و بزرگترین مرکز چاپ آنلاین عکس و محصولات مرتبط در ایران که تمامی سفارشات شما را با بهره‌گیری از سیستم اتوماسیون یکپارچه، بدون دخالت نیروی انسانی و توسط آخرین فن‌آوری چاپ و صحافی انجام می‌دهد.

آنلاین عکس‌هایتان را پرینت کنید
علیرضا کرمی مدیر استارت‌آپ «موبایل عکس پرینت» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: عکس پرینت بعنوان اولین سرویس آنلاین چاپ عکس در کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار ثبت سفارش و ۱۵ میلیون چاپ عکس داشته است.

کرمی با اشاره به اتوماتیک بودن بیش از ۷۰ درصد فرآیند چاپ گفت: از زمان ثبت سفارش، کار وارد اتوماسیون شده و پس از طی فرآیند چاپ، محصول به صورت بسته‌بندی شده درب منزل تحویل داده می‌شود.

به گفته مدیر استارت‌آپ «موبایل عکس پرینت»، هزینه چاپ عکس بسته به نوع کاغذ و سایز پرینت شده متفاوت است، همچنان که قیمت ارسال محصول برای تهران حدود ۶ هزار تومان و برای شهرستان حدود ۸ هزار تومان است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای این استارت‌آپ به صورت خصوصی انجام می‌شود و با این وجود جزو معدود استارت‌آپ‌هایی هستیم که مردم با اطمینان کامل حاضرند بابت انجام کارشان از سوی آن‌ها هزینه پرداخت کنند.

اعتماد کاربران اصلی‌ترین مزیت رقابتی «عکس پرینت»
وی با بیان اینکه وبسایت حدود ۳۰۰ هزار کاربر و نرم‌افزار حدود ۶۰ هزار کاربر دارد، ادامه داد: وجود کاربران ماندگار برای «عکس پرینت» بسیار ارزشمند است و جزو اصلی‌ترین مزیت رقابتی آن محسوب می‌شود.

مدیر استارت‌آپ «موبایل عکس پرینت» اعتماد مردم و عدم وجود حتی یک شکایت در کل سفارشات انجام گرفته را رمز موفقیت «عکس پرینت» طی سال‌های فعالیتش عنوان کرد و گفت: جالب است بدانید که از شهر‌های مذهبی ثبت سفارش بیشتری داریم، چون به کار اطمینان دارند درحقیقت اعتماد و وفاداری مشتریان بزرگترین دستاورد این مجموعه در بیش از ۱۵ سال گذشته است و به جهت حفظ حریم خصوصی کاربران، تمامی مراحل چاپ و بسته بندی فقط زیر نظر نیروی‌های مجرب و متخصص خانم در واحد تولید عکس پرینت انجام می‌پذیرد. ‏

دو کسب‌وکار تازه در دل استارت‌آپ ۱۵ ساله
کرمی اظهار داشت: دو کسب‌وکار تازه در دل «عکس پرینت» قرار دارد که شامل سایت «ویتامین» (امکان سفارش محصولات سبک زندگی مثل فوتبالی، برنامه‌نویسی، سینمایی و غیره) و سایت «تابلو» (امکان سفارش تابلو‌های از پیش تعیین شده در سایز‌های مختلف) هستند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف برنامه‌نویسی، تولید، چاپ و ... در مجموع حدود ۳۰ نیرو مشغول به کار هستند، ادامه داد: برنامه داریم کماکان یکه‌تاز بازار باشیم و بتوانیم کسب‌وکار‌های دیگری همچون «تابلو» و «ویتامین» را در دل عکس پرینت راه‌اندازی کنیم.

کرمی تاکید کرد: برای چنین کسب‌وکاری بزرگترین مشکل تهیه و تامین مواد اولیه است، چون قیمت آن‌ها وابسته به دلار بوده و با نوسانات ارزی قیمت محصولات نوسان پیدا می‌کنند، از این رو کاربران بخاطر بالارفتن قیمت‌ها دچار مشکل می‌شوند.

از آنجایی که این روز‌ها تقریبا همه عکس‌ها با موبایل گرفته می‌شوند، بدون چاپ ممکن است لحظات خاطره‌انگیز زندگی در میان تمام روزمرگی‌ها از بین بروند بنابراین وجود نرم‌افزار‌هایی همچون عکس پرینت می‌تواند از خاطرات شما در لحظه محصولات متنوع بسازد و برای همیشه ماندگار شود.

نظر شما