شناسهٔ خبر: 27476012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهدالرضا سوگوار شهادت باقرالعلوم (ع)

مشهد الرضا در شب شهادت پنجمین امام شیعیان سوگوار و عزادار است.

صاحب‌خبر -

مشهد الرضا سوگوار شهادت پنجمین امام شیعیانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، حرم ملکوتی رضوی مامن زائران بی شماری شده است که در شب شهادت پنجمین ستاره آسمان ولایت و امامت امام محمد باقر (ع) در این صحن و سرا حضور یافته اند تا به یاد بقیع غریب سر بر صریح عاشقی بگذارند و در مصائب اهل بیت (ع) عزاداری و سوگواری کنند.

به همین مناسبت امشب و فردا ویژه برنامه هایی در حرم رضوی برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات  اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‎ شب شهادت امام باقر(ع)  امشب از هنگام غروب در صحن جامع رضوی آغاز می شود و بعد از نماز مغرب و عشاء حجج‌اسلام سیدآبادی و ایلخانی سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: مداحی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از برنامه های شب شهادت پنجمین امام شیعیان در حرم رضوی است.

وی گفت: ویژه برنامه روز شهادت امام باقر(ع) نیز از ساعت 10 و 30 دقیقه فردا یک‎شنبه 28 مرداد در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در صبح روز شهادت پنجمین امام شیعیان برنامه عزاداری ویژه‎ای با حضور خادمان و خادمیاران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزارمی شود.

حسینی گفت:در این برنامه که از ساعت 6 و 45 دقیقه صبح در باب الهادی(ع) صحن جامع رضوی برگزار می شود خادمان به صورت دسته عزاداری به سمت صحن جمهوری اسلامی حرکت خواهند کرد.

وی افزود:ویژه برنامه شام شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز همزمان با غروب یک‎شنبه و با اجتماع هیئت‎های مذهبی در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‎شود که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنرانی می کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت:مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت امام باقر(ع)، برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت این امام همام در اماکن متبرک از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی است.

حسینی افزود: برنامه عزاداری ویژه بانوان در سالروز شهادت امام باقر(ع) نیز در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است که از قبل از نماز ظهر و عصر آغاز می شود.

وی گفت:به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردوزبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.

نظر شما