شناسهٔ خبر: 27474972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ترویج فرهنگ قرآنی از بارزترین صفات جامعه متعالی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز شنبه در مراسم ختم قرآن 21 نفر از جوانان و دانش آموزان کانون فرهنگی، هنری مسجد امام شافعی روستای هزارخانی بخش مرکزی

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز شنبه در مراسم ختم قرآن 21 نفر از جوانان و دانش آموزان کانون فرهنگی، هنری مسجد امام شافعی روستای هزارخانی بخش مرکزی شهرستان سروآباد شرکت کرد.
وی با اشاره به فعالیت 27 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان سروآباد اظهار داشت: یک هزار و 350 نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان هستند که بیانگر تدین و اعتقادات مردم و علاقه شان به آموزه های دینی و اسلامی است.
مرادی با بیان اینکه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات از حقوق و مزایای کمی برخوردار هستند، افزود: در مجلس شورای اسلامی پیگیر حق و حقوق و افزایش مزایای این قشر زحمتکش جامعه هستیم.
امام جمعه سروآباد نیز در این مراسم به جایگاه قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و گفت: قرآن راهنمای زندگی ما انسان هاست و آموزش، ترویج و بهره گیری از دستورات آن زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی می شود.
ماموستا سید احمد سجادی تاکید کرد: کسانی که در سنین پایین اقدام به فراگیری قرآن کریم می کنند در آینده با مشکلات زندگی بهتر مقابله کرده، راه پیشرفت و خوشبختی را در پیش خواهند گرفت.
وی با تقدیر و تشکر از امام جمعه روستای هزارخانی برای آموزش قرآن کریم به 21 نفر از دانش آموزان، جوانان و اعضای کانون فرهنگی، هنری مسجد، بر لزوم حمایت از ائمه جمعه و روحانیون منطقه تاکید کرد.
ماموستا سجادی افزود: روحانیون و امامان جمعه روستاها یک ظرفیت و پتانسیل برای ترویج فرهنگ قرآنی هستند که دستگاه های ذیربط نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از امام جمعه روستای هزارخانی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد گفت: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در تربیت دانش آموزان و جوانان روستایی و همچنین آموزش قرآن و مفاهیم دینی بسیار تلاش کرده و باعث گسترش و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شده اند.
کامل گلباغی یادآور شد: شهرستان سروآباد از قدیم الایام مهد علم، فرهنگ، تصوف و عرفان بوده و عالمان زیادی تربیت و تحویل جامعه داده است بنابراین توجه بیشتر به این شهرستان بویژه به روستاهای آن در حوزه فرهنگ یک ضرورت است.
وی ادامه داد: در استان کردستان بیش از 700 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال داریم که بیش از 37 هزار نفر عضو این کانون ها هستند که در زمینه مسایل قرآنی و دینی فعالیت می کنند.
گلباغی اضافه کرد: سهم شهرستان سروآباد 27 کانون فرهنگی هنری است که در این کانون ها یک هزار و 350 نفر عضویت دارند ولی در تلاش هستیم تا پایان امسال مجوز فعالیت 6 کانون دیگر را بگیریم.
به گزارش ایرنا، قصیده خوانی، دف نوازی و پخش شیرینی و شربت از دیگر برنامه های مراسم ختم قرآن توسط 21 عضو کانون فرهنگی هنری مسجد روستای هزارخانی بود.
کانون های فرهنگی و هنری مساجد مراکزی هستند که در کنار مساجد و با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد با انجام فعالیتهای مختلف فرهنگی و هنری زمینه حضور موثر و معنوی نوجوانان و جوانان را در مساجد فراهم می آورند.
اساسا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال 1371 با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب مشغول به فعالیت و یکسری اهداف و وظایفی را عهده‌دار شدند، از اهداف اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان به مواردی همچون،احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام

نظر شما