شناسهٔ خبر: 27474210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانواده شهدای مفقودالاثر خراسان جنوبی آزمایش دی ان ای دادند

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نخستین بار در این استان برای شناسایی شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس از خانواده آنها آزمایش دی. ان. ای گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز شنبه در نشست صمیمی با آزادگان سپاه و بسیج خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در این خصوص به دنبال خانواده شهدای مفقودالاثر استان رفتیم و با نمونه برداری از اعضای خانواده، نمونه ها را با هواپیما به تهران فرستادیم که با این کار خیلی از شهدای مفقود شناسایی می شوند.
وی گفت: روزهای بازگشت آزادگان به وطن روزهایی به یادماندنی است برای همه ملت ایران و کسانی که دنبال همرزمان خود بودند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: قبل از پذیرش قطعنامه 598 تعداد اسیران ما کمتر از 20 هزار نفر بود و حین پذیرش قطعنامه تا عملیات مرصاد حدود 24 هزار اسیر دوباره دشمن از ما گرفت و این توطئه بین المللی و برگ برنده ای بود که صدام را از محکومیت نجات دهد.
وی گفت: کسانی که کمر همت برای کمک به اسلام بستند و رسالت خود را انجام دهند از هیچ کسی نمی ترسند و این وصف حال آزادگان است.
سردار قاسمی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند ما از آمریکا ترسی نداریم چون با این کشور حرف و مذاکره ای نداریم و اهل قول، مذاکره و پایبندی به عهد نیست.
وی گفت: اسیران کشور ما با مذاکره و نامه نگاری آزاد نشدند بلکه با عزتی که خودشان آفریدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت، آزاد شدند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به محض اینکه به عنوان رهبری جامعه اسلامی انتخاب شدند ابتدا این مسئولیت را نمی پذیرفتند اما بعد که این موضوع به ایشان تکلیف شد فرمودند راه ما راه امام است و ما مسیر ایشان را می رویم.
فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی گفت: 30 سال است که مقام معظم رهبری ثابت در راه امام خمینی (ره) هستند و این مسیر با کرامت را دنبال می کنند.
وی اظهار داشت: اگر راه امام خمینی را ادامه دهیم و آنچه ایشان به عنوان الگو برای ما ترسیم کرده و مقام معظم رهبری ادامه می دهند، این اصل اصیل ولایت فقیه را دنبال کنیم می توانیم این حکومت را تحویل مالک اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) دهیم.
وی گفت: پیمودن این مسیر مشکلات و هزینه های خود را دارد، شهید دادن و خون دل خوردن دارد اما پیروزی قطعا نزدیک است و اگر اسیران و آزادگان صبر و مقاومت نمی کردند و توکل به خدا نبود این عزت ها به دست نمی آمد.
قاسمی گفت: جهاد کبیر که امروز مقام معظم رهبری فرمودند این است که سر تسلیم مقابل دشمن فرود نیاورید و آزادگان با صبر و ایستادگی خود این سخن معظم له را در عمل ثابت کردند.
وی افزود: تلاش ما در سپاه انصارالرضا (ع) این است که در خدمت آزادگان، جانبازان، رزمندگان و پیشکسوتان باشیم و امسال به برکت خون مطهر شهدا و ترویج فرهنگ شهید و شهادت فضای معنوی شده و یادواره شهدا در شهرستان ها برگزار می شود تا بتوانیم وظیفه خود را در قبال ایثارگری خانواده شهدا و ایثارگران ادا کنیم.
وی اظهار داشت: با تلاش های زیادی که انجام شد دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در حال تکمیل است و کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مشکلات خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان از عهده خانواده سپاه انصارالرضا (ع) استان ساخته است مثل کارهای فرهنگی و بصیرتی اما بخشی در اختیار ما نیست.
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سال 1369 قانون استخدامی نداشت و یک نهاد مردمی بود که به اقتضای نیاز دفاع مقدس وارد جنگ شد و فقط اصل 150 قانون اساسی ماموریت کلی برای این نهاد مشخص کرد.
وی بیان کرد: وقتی جنگ به پایان رسید بعضی از سیاسیون می گفتند سپاه و بسیج یا بماند یا منحل شود که امام خمینی (ره) در روزهای پایانی عمر با برکتشان فرمودند بسیج همچون قبل با قوت به کار خود ادامه دهد و در خصوص سپاه هم دستور دادند قانون نوشته شود.
سردار قاسمی گفت: در زمان رحلت امام قانون سپاه در حال تهیه بود و بهمن ماه سال 1369 قانون استخدامی سپاه مصوب شد و بعد از تصویب قانون یادشده و رفع اشکالات بعضی از بخش های آن، بحث قانون جانبازان سپاهی و بسیجی و آزادگان تدوین شده که حق و حقوقی قشر جانباز دارند که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه دولت امکان تامین آن وجود ندارد.
وی افزود: کمیسیون ویژه ایثارگران و پزشکی را از مشهد به استان آوردیم تا کار جانبازان و آزادگان را به شکل فوق العاده انجام دهند و پیگیری های زیادی برای رفع مشکل خانواده آزادگان و جانبازان انجام شده هرچند مشکل بعضی از افراد هنوز رفع نشده است که در حال پیگیری هستیم.
7559*3028

نظر شما