شناسهٔ خبر: 27472480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشت۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت :سطح زیر کشت گیاهان داروئی در استان ۲۰۰ هکتار است

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمددر آئین کلنگ زنی کارخانه فراوری گیاهان دارویی در سربیشه گچساران گفت: این استان ظرفیت مطلوبی در زمینه توسعه گیاهان داروئی دارد که افزایش سهم این مهم در اقتصاد استان در دستور کار است.

الیاس تاج‌الدینی با بیان اینکه 200 هکتار گیاهان داروئی در استان وجود دارد، عنوان کرد: از این میزان 50 هکتار در شهرستان گچساران بوده که البته چندین متقاضی دیگر به میزان 60 هکتار به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مورد نیاز معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت محقق شدن برنامه‌های در دستور کار در زمینه تامین خوراک کارخانه فراوری گیاهان داروئی گچساران در سال آینده مشکلی نداریم، افزود: سال آینده سطح زیرکشت گیاهان داروئی در گچساران به 120 هکتار می‌رسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: ساخت کارخانه فرآوری گیاهان داروئی در سربیشه گچساران کاری بنیادی، تلفیقی و حساب شده بوده که با هماهنگی و تعامل مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرمایه گذار اجرایی شده است.

غلام‌رضا تاجگردون با تاکید بر اینکه ساخت این کارخانه سبب تحول در زندگی، درآمد و اشتغال کشاورزان می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم با اقدامات لازم از جمله تبدیل اراضی دیم به آبی و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن شاهد تغییر در مسیر کشاورزی و تولید استان باشیم.

وی با اشاره به آبی شدن 16 هزار هکتار از اراضی دیم گچساران به آبی تصریح کرد: با این اقدام و با وجود همان کشاورزی سنتی در دو فصل برداشت درامد کشاورزان منطقه به 160 میلیارد تومان افزایش یافت.

تاجگردون ابراز کرد: بنیاد برکت خدمات شایسته‌ای در اقتصاد و عمران کشور انجام داده که عمده نمایندگان به این خدمات اذعان دارند و امروز در گچساران هم شاهد این عزم و اراده بالای این بنیاد هستیم و امیدوارم که اولین کارخانه با وفای به عهد ساخته و بعد از آن کارها و کارخانه‌های بعدی احداث شوند.

انتهای پیام/د

آبی شدن 16 هزار هکتار از اراضی دیم گچساران

نظر شما