شناسهٔ خبر: 27469998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای طرح ایران مهارت به تمام استانهای کشور تسری یافت

علی زرافشان روز شنبه در مراسم پایانی چهارمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه

صاحب‌خبر - علی زرافشان روز شنبه در مراسم پایانی چهارمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور اجرا می شود.
وی اظهار داشت: طرح مزبور در سال تحصیلی گذشته به صورت آزمایشی در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه هشت استان اجرا شد که در سال جدید تحصیلی این رقم به 20 درصد این مدارس در تمام استان های کشور افزایش می یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای این طرح دانش آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت های عملی این حوزه ها نیز آشنا می شوند.
زرافشان از اجرای یک طرح دیگر با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و افزود: از چهار سال گذشته با همکاری این دانشکده پایش ویژگی کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه آغاز شد و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش آموزان در سال جدید تحصیلی می پردازند.
وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان متوسطه اول در تولید آثار علمی و پژوهشی است اظهار داشت: این جشنواره با هدف و شعار کارآفرینی تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم در رسیدن به این هدف گام های موثر برداریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت اهتمام ویژه ای برای حمایت از طرح ها و ایده های دانش آموزان در راستای توسعه کارآفرینی دارد که با راه اندازی صندوق حمایت از نوآوری های دانش آموزی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم بتوانیم به عملیاتی کردن پژوهش ها و دستاوردهای دانش آموزان کمک کنیم.
در این مراسم از دانش آموزان برتر مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی قدردانی شد.
چهارمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی از 25 مرداد به مدت سه روز با حضور 320 نفر از دانش آموزان برتر در مشهد برگزار شد.
7496 / 6053
انتهای پیام

نظر شما