شناسهٔ خبر: 27469865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

180میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان رضوی پرداخت شد

محمد نبوی فرد روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار به خبرنگار ایرنا افزود: عمده تسهیلات توسط شرکت تعاونی عشایری

صاحب‌خبر - محمد نبوی فرد روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار به خبرنگار ایرنا افزود: عمده تسهیلات توسط شرکت تعاونی عشایری برای تامین علوفه،خرید بره و بهسازی اماکن نگهداری دام پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: امسال 600 میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر خراسان رضوی تخصیص یافته که تاکنون 530 میلیارد ریال درخواست تسهیلات برای پرواربندی از سوی عشایر استان درخواست شده و 180 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش بارش و خشکی مراتع از ابتدای امسال 21 هزار تن علوفه دامی، کنسانتره و جو برای جبران کمبود علوفه مورد نیاز دامهای عشایر این استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه پارسال 53 هزار تن علوفه بین عشایر توزیع شد، گفت: تا پایان سال 97نیز 60 هزار تن علوفه توزیع می شود که مراحل خرید و ذخیره سازی آن انجام شده است.
نبوی اظهار داشت: امسال 22 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای عشایر خراسان رضوی تخصیص یافته که عمده این اعتبار صرف بهسازی راههای عشایری و تامین آب شرب آنها می شود.
عشایر خراسان رضوی بیش از 10 درصد دام سبک استان را در اختیار دارند و سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار و 500 تن مواد لبنی، هزار و 100 تن الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو و 41 هزار و 800 متر مربع دست بافته شامل گلیم، جاجیم، قالیچه و تابلوفرش تولید و به بازار عرضه می کنند.
نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با حضور 120 شرکت داخلی در زمینه دام و طیور، آب، خاک و مکانیزاسیون از سراسر کشور روز شنبه در سبزوار برپا شد که تا 30 مردادماه دایر خواهد بود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام

نظر شما