شناسهٔ خبر: 27466753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

به همت بنیاد نخبگان استان تهران صورت می‌گیرد/

برپایی کارگاه یک روزه تدبر نخبگانی در قرآن کریم

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه یک روزه تدبر نخبگانی در قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و ارتقای سطح معنوی مستعدان‌برتر به همت بنیاد نخبگان استان تهران با همکاری با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ویژه پسران مستعدبرتر برگزار می‌شود.

آشنایی اجمالی با مفهوم تدبر در قرآن و نگرش تدبری به قرآن کریم، آشنایی اجمالی اما عینی و ملموس با تدبر در سوره‌ها و ثمرات آن و ایجاد انگیزه جهت ادامه فهم و انس با قرآن به شیوه تدبری، از دیگر اهداف این کارگاه است.

در دوره‌های تدبر، معارف قرآنی بر محور سوره‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از این رو دغدغه اصلی در این دوره، فهم انسجام و ارتباط آیات و بدین ترتیب فهم نظام هدایتی قرآن است نه تک‌گزاره‌های هدایتی. تجربه نشان داده که نگرش سوره‌ای به قرآن، کارآمدی قرآن را عیناً و بطور ملموس برای مخاطب اثبات می‌کند؛ در این فراز، نگرش سوره‌ای کلید رفع مهجوریت قرآن عنوان شده است.

محتوای کارگاه دارای دو بخش اصلی شامل معرفی تدبر در قرآن و تبیین تفاوت آن با سایر فعالیت‌های قرآنی مانند تفسیر، ترجمه و نیز بحث و بررسی تدبر دو سوره منافقون و جمعه، به عنوان نمونه‌های عینی تدبر در سوره است.

لازم به ذکر است، متقاضیان می‌توانند برای حضور در این کارگاه تا دهم شهریورماه به سامانۀ visitfarhangi.bmn.irمراجعه کنند.
 این کارگاه در شهریورماه در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار می‌شود.

 

 

 

نظر شما