شناسهٔ خبر: 27466629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

خاموشی‌های کلافه‌کننده برق در تهران به پایان رسید؟

عدم ارائه جدول خاموشی‌های برق از جانب شرکت توزیع برق تهران نشانه‌ ای از پایان خاموشی‌های اخیر دارد.

صاحب‌خبر -

علی رغم تاکید مدیران صنعت برق کشور طی سال گذشته مبنی بر مدیریت تقاضا و الگوسازی برای مصرف بهینه برق به منظور جلوگیری از خاموشی ها، از اواخر خردادماه به دنبال کاهش تولید برقابی کشور و افزایش دما، شاهد خاموشی‌های گسترده در سطح کلانشهر‌های کشور از جمله تهران بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، خاموشی‌هایی بدون برنامه و نارضایتی مشترکان، مسئولان ذی ربط را به سمت ارائه برنامه‌ای مکتوب برای قطعی برق کشاند، برنامه‌ای که چندان بامحدودیت های اعمال شده در سطح شهر هماهنگ نبود و استدلال مدیران صنعت برق برای قطعی بدون برنامه، حوادث غیر مترقبه در شبکه توزیع عنوان می شد.

در ادامه با توجه به رشد فزاینده مصرف برق، هییت دولت با تغییر ساعات اداری گامی مثبت برای مدیریت پیک مصرف برداشت، اقدامی که در کنار نظارت شرکت توزیع برق با اعزام اکیپ‌های سیار و رصد شبکه کاهش پیک مصرف را به همراه داشت.

محمدرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ۲۰ مرداد ماه را تاریخ پایان قطعی برق اعلام کرد، وعده‌ای که در ادامه با ارائه جدول قطعی برق تا ۲۴ مرداد مخدوش شد.

حال با توقف انتشار جدول قطعی برق از سایت شرکت توزیع برق تهران، گمانه زنی‌هایی از پایداری شبکه توزیع به گوش می‌رسد اقدامی که می‌تواند در افزایش رضایت اجتماعی و اقتصادی مشترکان نقش مهمی را ایفا کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما