شناسهٔ خبر: 27466363 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سخنگوی سازمان غذا و دارو؛

برخی افراد هنوز تفاوت بیماری خاص را از بیماری نادر نمی دانند!/ موضع گیری های خصلتی آب ریختن به آسیاب دشمن است

صاحب‌خبر -

جهان پور گفت: تخصیص ارز به دارو و تجهیزات پزشکی با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج نظیر سرطان صورت خواهد یافت.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهان پور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص برخی مطالب منتشره در خصوص تامین ارز بیماران سرطانی گفت: هر ارزی، از هر منبعی به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد بدون تردید با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج نظیر سرطان تخصیص خواهد یافت و متاسفانه هر چقدر هم که خوشبین باشیم از برخی اظهار نظرها بوی منیت و غرض استشمام می شود و این رفتارها خصلتی است .

مشاور اطلاع رسانی رییس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: اینکه هنوز برخی تعریف بیماری خاص و تفاوت آن را از بیماری نادر نمی دانند، اینکه هنوز تفاوت سرطان و بیماری های صعب العلاج را از بیماری خاص نمی دانند، اینکه نمی دانند مصادیق بیماری ها خاص را قانونگزار تعیین می کند و اینکه هر حرفی و هر ناروایی برای ارضای شخصی و نفسانی گفته شود و اینکه ابایی از در زمین دشمن بازی کردن و تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند نداشته باشیم به احوال شخصیه و تقوای افراد باز میگردد و ملک و ملت با وجود برخی دوستان، نیاز چندانی به دشمن نخواهد داشت.

جهانپور همچنین افزود: در جای دیگری بحث اثربخشی داروهای شیمی درمانی را افرادی مطرح کرده اند و از این گفته اند که مطالعات حیوانی و سلولی و بالینی داروهای شیمی درمانی تولید داخل را ندیده ایم، گویی که ادعای کشف و یا اختراع داروی جدید کموتراپی در ایران شده و مولکولی دولوپ شده که عزیزان ما منتظر مطالعات حیوانی و سلولی آن هستند!!! در این موارد باید قضاوت را به اهل فن واگذار کرد و پرسید و ارزش این گفتار و آشنایی گوینده با روال کارآزمایی بالینی و تایید داروهای مشابه سازی شده و ... از همین کلمات مشخص هست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما