شناسهٔ خبر: 27466328 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بر اساس رتبه بندی شانگهای؛

دانشگاه تهران در بین 400 مرکز علمی برتر جهان قرار گرفت

تهران - ایرنا - مدیرکل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران با بیان اینکه این مرکز علمی در جدیدترین رتبه‌بندی شانگهای، به عنوان تنها دانشگاهی ایرانی، در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته شد؛ گفت: دانشگاه تهران یک مرکز علمی ارزشمند برای فرصت های مطالعاتی دانشجویان خارجی است.

صاحب‌خبر -

افشین آخوندزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ میلادی، دانشگاه تهران مانند سال ۲۰۱۷ توانست با کسب رتبه در بازه 301 در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.
مدیرکل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران با بیان اینکه شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است، گفت: مصمم به جذب بیشتر دانشجویان خارجی هستیم.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و 100 دانشجو از 48 کشور مختلف جهان در دانشگاه تهران حضور دارند و بر اساس سیاستگذاری های جدید به طور حتم این آمار در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
آخوندزاده تصریح کرد: کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه‌بندی شانگ های است که توسط 6 شاخص ارزیابی می شوند.
وی با اشاره به اینکه منابع گردآوری داده در این رتبه‌بندی شامل وب‌سایت‌های جوایز نوبل، مدال فیلدز، پایگاه‌های اطلاعاتی و اطلاعات آماری دولتی است، اظهار داشت: اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها نیز از پایگاه استنادی ISI استخراج می‌شود.
مدیرکل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران گفت: بر اساس رتبه‌بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۸ شانگهای که یک هزار دانشگاه برتر جهان را پوشش می‌دهد؛ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز توانست در سومین حضور خود در رتبه‌بندی شانگهای، جایگاهی در بازه ۴۰۱ در سال ۲۰۱۸ را کسب و جایگاه دوم کشوری را از آن خود کند.
آخوندزاده ادامه داد: همچنین از میان دانشگاه‌های ایرانی دارای رتبه زیر یک هزار؛ دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازه 501- 600 دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تربیت مدرس در بازه 601-700 قرار دارند.
9187** 1200

نظر شما