شناسهٔ خبر: 27466105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

حضور مدیران در بین مردم پررنگ باشد

بندرعباس - ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: حضور مدیران در بین مردم باید جدی و پررنگ باشد و زمینه گفت و گوی مستقیم با مردم و شنیدن تقاضای های مردم را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: مدیران باید نسبت به تهدیدهای محیط پیرامون و جامعه پیرامونی خود تجزیه و تحلیل داشته باشند و از موضوعاتی که موجب نگرانی و نارضایتی مردم می شود، آگاه شده و زمینه برطرف شدن آن ها را فراهم کنند.
وی در ادامه به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: مدیران برنامه ها را به استانداری ارائه دهند تا جمع بندی و برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
استاندار هرمزگان اعزام مدیران کل به نماز جمعه شهرستان های استان هرمزگان را یکی از برنامه های مهم حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اعلام کرد و افزود: هر هفته مدیران کل در نماز جمعه شهرستان ها برای شنیدن مشکلات و مسائل مردم حاضر می شوند و گزارش کار خود را ارائه می دهند که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
همتی بر ادامه این کار را در آرام بخشی مردم موثر دانست و افزود: از مدیران کل انتظار داریم خود در نماز جمعه شهرستان ها حضور یابند زیرا دسترسی آسان مردم به مدیران و مسوولان باعث می شود ما از بسیاری از مسائل و مشکلات آگاه شویم.
وی گفت: این موضوع مهم از سوی معاونت سیاسی واجتماعی استانداری استان باید به شکلی مدیریت شود که نهایت استفاده را از سفر مدیران به شهرستان ها داشته باشیم.

**روند نوسازی بافت های فرسوده کنترل می شود
استاندار هرمزگان از دیگر وظایف مدیران به ارائه میز خدمت، توسعه دولت الکترونیک، سرعت دادن به پاسخ استعلام ها مردم و متقاضیان سرمایه گذاری اشاره کرد و ادامه داد: از موضع بالا به مردم نگاه نشود، زیرا همه ما نوکر و خادم مردم هستیم و از جیب مردم حقوق می گیریم که کار این مردم را انجام دهیم.
وی ابزار داشت: یکی از نقاط قوت یک حکمرانی مناسب، رصد و کنترل بدنه سازمان است که با مردم در ارتباط هستند و باید مراقب رفتار خود با مردم باشیم و مسائلی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، سریع پاسخ داده شود.
همتی از تحرک و اشراف برخی از مدیران، فرمانداران و دستگاه ها برای انجام کار مردم را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: نوسازی بافت های فرسوده به صورت منظم در سطح استان هرمزگان کنترل می شود.

** آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب شیرین کن ها تامین شود
استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود به مساله آب شرب در این استان اشاره کرد و ابزار داشت: دستگاه های اجرایی و مردم باید صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند و رسانه ملی نیز باید به طور دائم در این زمینه فرهنگ سازی کند.
همتی اظهار داشت: تلاش برای تکمیل آب شیرین کن ها در حال انجام است و در همین رابطه نشست هایی در وزارت نیرو داشتیم و بعد از ساعت ها بحث و استدلال قانع شدند که آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تامین شود.
وی گفت: علاوه بر آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی مابقی نیاز را از آب شیرین کن مشترک استان ها تامین می کنیم تا فشار از روی سدهای شرق استان بر روی تامین آب بندرعباس برداشته شود.

**مسکن مهر جدی گرفته شود
رییس شورای اداری استان هرمزگان تصریح کرد: در این رابطه سیاست گذاری مناسبی برای حوزه آب شرب برای آینده درنظر گرفته شده تا آب سد استقلال و شمیل و نیان برای کشاورزی در حوزه شرق این استان استفاده شود.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنترل بازار اشاره کرد و بیان داشت: تمام کارمندان دولت برای نظارت بر بازار 120 نفر است این در حالی است که 35 هزار صنف در استان داریم.
وی ادامه داد: برای کنترل بازار باید خود مردم نظارت داشته باشند و تخلف ها را اطلاع داده و تعزیرات نیز به صورت قاطع به این موارد بپردازد.
استاندارهرمزگان تاکید بر حل مساله تعاونی مسکن مهر را یکی دیگر از محورهای جدی در این نشست عنوان و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم کم کاری ها در حوزه مسکن مهر موجب نارضایتی مردم شود.
همتی افزود: بحث مسکن مهر باید از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و فرمانداران کنترل و نظارت قاطعانه داشته باشند و آن را کم اهمیت نکنیم تا شاهد تجمع مردم در جلوی استانداری نباشیم.
وی هم چنین گفت: اقدام خوبی در جذب تسهیلات روستایی در هرمزگان صورت گرفت و این استان در رتبه اول کشور قرار دارد.

**امید آفرینی به مردم یک تکلیف است
رییس شورای اداری استان هرمزگان گفت: طرح های نیمه تمام دستگاه های اجرایی باید به آسان ترین شیوه ها به بخش خصوصی واگذار شود و دستگاه ها ملزوم هستند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
همتی ادامه داد: دستگاه ها مکلف هستند گزارشی از اقدام دستگاه ها در زمینه استفاده از ردیف های ملی بودجه سال 97 تهیه شود و در این زمینه دستگاه ها اقدام لازم را صورت دهند.
وی یاد آور شد: مدیران باید با کارهای خود در میان مردم امید ایجاد کنیم و انتظار داریم در جبهه تولید، اشتغال و تامین نیازهای مردم مدیران در کنارمردم باشند و ظرفیت ها را فعال کنند.
استاندارهرمزگان در پایان امید آفرینی به مردم را یک تکلیف بزرگ از سوی مدیران دانست و اظهار داشت: امسال زمینه اجرای 15 طرح بزرگ دراستان فراهم می شود که برای کشور موثر است.
9887 /6048

نظر شما