شناسهٔ خبر: 27465540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منابع فلسطینی حضور خلبانان اماراتی در گشت‌ هوایی اسرائیل بر فراز غزه را تایید کردند

منابع فلسطینی گشت‌های هوایی مشترک خلبانان اماراتی و صهیونیست‌ها با جنگنده‌های اف 35 آمریکایی بر فراز غزه را تایید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی تایید کردند، خلبانان اماراتی در گشت‌های هوایی رژیم صهیونیستی در آسمان غزه مشارکت داشتند تا پرواز با جنگنده‌های اف 35 آمریکایی را آموزش ببینند.

روزنامه «القدس العربی» به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد نوشت، خلبانان اماراتی در عملیات بمباران هوایی غزه شرکت نداشتند اما در گشت زنی‌های هوایی و پروازهای شناسایی بر فراز غزه حضور داشتند که هدف از این کار، آموزش به خلبانان اماراتی بوده است. 

به گفته این منابع، هیاتی از امارات برای تقویت همکاری امنیتی بین ابوظبی و تل آویو در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد .

در ژوئیه گذشته کانال «آی 24 » رژیم صهیونیستی  از سفر یک هیات بلندپایه نظامی امارات با همراهی یک مقام ارشد آمریکایی به سرزمین‌های  اشغالی خبر داد.

این کانال به نقل از یک مقام از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت، سفر هیات نظامی امارات با هدف شناخت بیشتر جنگنده‌های اف 35 آمریکایی صورت گرفته که به خدمت نیروی هوایی اسرائیل درآمده است.

به گفته این منابع، مقامات اسرائیلی در برابر هیات اماراتی قدرت جنگنده‌های آمریکایی مذکور را به نمایش گذاشتند.

روز پنجشنبه (18 مرداد ماه) «ایدی کوهین»، روزنامه نگار رژیم صهیونیستی طی توییتی فاش کرد که خلبان‌های اماراتی با جنگنده‌های خود در حملات چند هفته گذشته به نوار غزه شرکت کردند و این مشارکت در چارچوب آموزش خلبان‌های اماراتی با جنگنده های پیشرفته اف 35 بوده است.

به دنبال آن الخلیج آنلاین هم فاش کرد یک هیئت بلندپایه امنیتی اطلاعاتی امارات چند روز پیش به تل‌آویو رفت و با مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل دیدار کرد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص اسفند ماه گذشته نیز فاش کرد که اسرائیل در مانور مشترک نظامی در یونان در کنار امارات عربی متحده مشارکت دارد،  این روزنامه تاکید کرد نخستین بار نیست که اسرائیل در کنار امارات در مانور مشترک نظامی در یونان شرکت می‌کند.

امارات هر چند به طور ظاهری و رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی و دیپلماتیک ندارد اما هر از چند گاهی اخبار و گزارش هایی دال بر وجود روابط غیررسمی میان آن دو منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما