شناسهٔ خبر: 27465406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران؛

توسعه ظرفیت گردشگری در منطقه 10 / اجرای یک پروژه در هر محله شهر تهران متناسب با درخواست ساکنین

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در برنامه بازدید از منطقه 10 بر توسعه ظرفیت گردشگری و اجرای یک پروژه در هر محله شهر تهران متناسب با درخواست ساکنین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به همراه موسوی مدیر کل هماهنگی نظارت و پیگیری در منطقه 10 حضور یافت و ضمن دیدار با شهردار و معاونین در جریان اقدامات و عملکرد این منطقه قرار گرفت.

 شاپور رستمی هدف از این بازدید را آشنایی با همکاران و همچنین تبیین و تشریح خط مشی، دیدگاه ها و سیاست گذاری های در دست اجرا برای گسترش ارتباطات و تعامل دو جانبه بین صف و ستاد برشمرد و افزود: تکریم و احترام به مردم به عنوان ولی نعمتان و جلب رضایتمندی آنان از اهمیت به سزایی برخوردار است و در همین راستا نگاه کامل و بادقت به موضوعات عمومی مورد انتفاع مردم می بایست مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی محله ای متناسب با فرهنگ مردم و لزوم احصاء نقطه نظرات ساکنین برای اجرای پروژه ها افزود: اقدامات اساسی در کنار انجام مطالعات تئوریک و در نهایت تصمیم سازی با رضایت شهروندان در اولویت امور قرار دارد.

رستمی با اشاره به نقش کیفی، اساسی و مهم نواحی برای خدمت رسانی به شهروندان خاطرنشان کرد: نواحی به عنوان صف وظیفه ایجاد ارتباط، تعامل و هماهنگی با شهروندان را بر عهده دارند و ستاد تسهیل گر است و می بایست زنجیره و اتباطی بین نواحی، ستاد منطقه و ستاد مرکزی برای ایجاد مجموعه ای یکدست صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره بر برنامه ریزی متناسب با شرایط حال کشور بر موضوعات: "صبوری مجموعه کاری و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوعان، پاسخگویی همه جانبه در حوزه جغرافیایی، بررسی راهکارهای مسائل زیست محیطی و بافت فرسوده با مشارکت مردم، حذف تکدی گری، توسعه ظرفیت گردشگری و پیشگیری از فساد در سیستم" تاکید کرد.

معاون امور مناطق شهرداری تهران لزوم اطلاع رسانی و آمادگی در برابر بحث حوادث را پر اهمیت برشمرد و بررسی حوادث چند سال اخیر و راهکارهای مقابله با آن ها پیشگیری و آمادگی پدافندی را از نکات مهم عنوان کرد.

وی ضمن اعلام همکاری با منطقه در زمینه های مختلف، با اشاره به توسعه خدمات به شهروندان از تعریف حداقل یک پروژه در هر محله بر اساس نیاز مردم و متناسب با ظرفیت هر محله خبر داد. 

رستمی به جایگاه وسیع فعالیت مناطق و بازخورد مثبت آن به عنوان الگو بین سایر شهرهای کشور نیز اشاره داشت و اظهار امیدواری کرد با مدیریت صحیح و کارآمد، مشکلات مردم با صبوری دست اندرکاران و پاسخگویی قانونی و مناسب پیگیری شود.

در این جلسه سهیلا صادق زاده در سخنانی ضمن معرفی اجمالی با اشاره به بافت فرسوده و متراکم منطقه به عنوان اصلی ترین معضل در افزایش سرانه ها و ارائه خدمات به شهروندان، محصوریت، عبوری نبودن و محلی بودن را از شاخصه های مثبت منطقه معرفی کرد و گفت: اولین اقدام برای رفع مشکلات موجود استفاده از همفکری و ظرفیت دستگاه های متولی با تشکیل جلسات بوده است.

وی با اشاره تحقق تمرین مشارکت با ایجاد ارتباط و  همکاری با دانشگاه ها در راستای اجرای طرح های مطالعاتی و جلب مشارکت شهروندان خاطرنشان کرد: استفاده از راهکار طب سوزنی شهری برای کاهش هزینه ها  و اثربخشی بیشتر از جمله این اقدامات بوده است.

 صادق زاده ضمن اعلام برنامه های پیشنهادی در راستای توسعه گردشگری، توافق با املاک درشت دانه خیابان قزوین و ایجاد جذابیت در این محور و اعتبار مورد نیاز برای تملک املاک معارض ادامه بزرگراه یادگار امام و اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت پسماند و ... خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز شد.

گفتنی است در این برنامه معاون امور مناطق شهرداری تهران بر سر مزار شهدای گمنام بوستان رضوان حضور یافت و به روان پاک شهیدان ادای احترام کرد وی همچنین بازدیدهایی نیز از سرای محله سلسبیل، ساختمان ناحیه سه، بافت فرسوده خیابان رنجبر، پروژه احداث اسکان کارگری، پکیج تصفیه خانه فاضلاب نهر فیروزآباد و ... داشت و در جریان روند اقدامات اجرایی قرار گرفت.

 

نظر شما