شناسهٔ خبر: 27465202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جواد منافی در گفت و گو با مشرق:

دست برانکو برای همه رو شده است/ پرسپولیس با این دست فرمان خیلی عقب می‌ماند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس هنوز نتوانسته جای خالی فرشاد احمدزاده، وحید امیری و محسن مسلمان را پرکند و با این روند به مشکل برمی خورد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق -  پرسپولیس دومین تساوی متوالی خود را در دیدار با یک تیم دیگر خوزستانی رقم زد تا ضمن از دست دادن صدرنشینی 4 امتیاز حساس را از دست بدهد. امتیازاتی که در هفته های پایانی قطعا می تواند در سرنوشت این تیم و هت تریک احتمالی در قهرمانی تأثیر داشته باشد.

جواد منافی در گفت و گو با مشرق، درباره نتایج اخیر تیم پرسپولیس در هفته های سوم و چهارم لیگ برتر حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*چرا پرسپولیس در کسب پیروزی به مشکل برمی خورد؟

- مشخص بود که تیم در نیم فصل اول به مشکل برمی خورد. جای خالی محسن مسلمان به شدت در تیم احساس می شود. پیش از این هم گفتم که پرسپولیس نباید این بازیکن را از دست می داد. وقتی هافبکی نباشد که مهاجمان را تغذیه کند موقعیتی هم خلق نمی شود و در نتیجه گلی به ثمر نمی رسد. پرسپولیس فصل قبل در هر بازی بالای 10 موقعیت خطرناک روی دروازه حریفانش داشت ولی در این چند بازی به تعداد انگشتان یک دست هم موقعیت بالای 80 درصد نداشته که دل خوشی هواداران باشد. این تیم بهترین خط حمله فصل قبل را داشت.

* این به جدایی بازیکنان خط هافبک و حمله ربط پیدا نمی کند؟

-  البته که با بودن فرشاد احمدزاده و وحید امیری پرسپولیس به مشکل برخورده است. برانکو به عنوان سرمربی تیم باید ضعف های تیم را برطرف کند.

* پیشنهاد شما چیست؟

- از نوع چینش مهره ها کاملا مشخص است که برانکو محافظه کار شده و حتی در خانه هم روبروی تیم نفت مسجد سلیمان با دو هافبک دفاعی بازی می کند. او حالا که این نفرات از تیم جدا شده اند باید با استفاده از یک هافبک دفاعی در دیدارهای خانگی توان هجومی تیم را بالاتر ببرد ولی ظاهرا به نباختن و گل نخوردن قانع است. با این دست فرمان تیم در پایان نیم فصل خیلی از رقبایش عقب می ماند.

* راهکار برای برون رفت از این وضعیت چیست؟

- باید در آزادی هجومی تر بازی کنیم. ما تا موقعیت گل نسازیم گل نمی زنیم. منشا و نعمتی چند تا موقعیت داشتند؟ علیپور چند بار درون 6 یا 18 قدم صاحب توپ شد؟ از طرفی تاکتیک تیم برای رقبا لو رفته و همه دست برانکو و تیمش را خوانده اند. می آیند و راه های نفوذ را می بندند و در نهایت با یک امتیاز راضی از بازی بیرون می روند. ولی این برای هواداران پرسپولیس راضی کننده نیست. برای تیمی که داعیه هت تریک در قهرمانی را دارد کافی نیست. هافبک ها باید آزاد باشند.

* عالیشاه نمی تواند جای خالی امیری را پر کند؟

- امید سبک بازی خودش را دارد که به امیری نمی رسد. عالیشاه در کناره ها بازی می کند و به عمق نمی زند. ضمن اینکه او دو سال فوتبال بازی نکرده و تا بخواهد جا بیافتد زمان می برد. متأسفانه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی کار دست تیم داده است و من با این وضعیت نگران بازی با الدحیل هستم. برانکو کار خیلی سختی در دیدار آسیایی خواهد داشت.

* نقطه مثبت تیم کجاست؟

- در خط دفاعی. با توجه به اینکه در ترکیب دفاع پرسپولیس تغییری ایجاد نشده مدافعان با هماهنگی کامل کار می کنند و در 4 بازی هم دروازه تیم را بسته نگه داشته اند. این مهمترین فاکتور تیم است که امیدواریم با بهبود وضعیت خطوط جلویی شرایط هفته به هفته برای پرسپولیس بهتر شود.

نظر شما