شناسهٔ خبر: 27465169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اللهیار ترکمن خبر داد؛

افزایش میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، از اخذ مجوز برای بکارگیری معلمان بازنشسته به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری برنا، علی اللهیار ترکمن گفت:از آنجائیکه تدریس و شغل معلمی حرفه ممتاز محسوب می شود با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده می‌شود و در تشکیل سرمایه‌های انسانی نقش به سزایی دارد لذا حفظ این سرمایه از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند از مسیر دوره‌های تربیت معلم به این شغل شریف اهتمام می‌ورزند و به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می‌گذارند از این رو پس از 30 سال خدمت و دقیقا در دوره‌ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند و در سن میانسالی بازنشسته می‌شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می‌شود.

اللهیار ترکمن ادامه داد: برای جبران این خلاء و در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی بعمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز بکارگیری این عزیزان به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته اخذ گردید که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی افزود: پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته 8 ساعت در هفته بود.

معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: شرایط به سمت و سویی برود که به توان از ظرفیت بی بدیل این نسل فرهیخته بیش از پیش بهرهمند شویم.

 

نظر شما