شناسهٔ خبر: 27465019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تشکیل VIP در گمرک برای تسریع در ترخیص کالا

نصر: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:تشکیل وی آی پی(vip) در گمرک فساد اداری را به حداقل می رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی، درباره نقش گمرکات، اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید عملکرد گمرکات کشور ارتقا یابد و ترخیص کالاها با سرعت بیشتری انجام شود اینکه اعلام شده واحدهای تولیدی می توانند با ارائه ضمانت نامه های بانکی بخشی از کالاها را  ترخیص کنند اقدام مناسبی بود؛ اما کافی نیست.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: برای ترخیص کالاهای تجار در گمرک باید تسهیلاتی در نظر گرفت بطور مثال برای ترخیص کالاها در گمرکات، می توان جایگاه ویژه (vip) تشکیل داد تا روند ترخیص کالاها تسریع شود.

سرمایه در گردش تجار و فعالان اقتصادی نباید متوقف شود

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:سرمایه در گردش تجار و فعالان اقتصادی نباید متوقف شود از طرفی نباید تجار بازار کالاهایشان را از دست بدهند در این راستا باید گمرک کشور اقدامات لازم را در راستای توجه به موضوعات مذکور انجام دهد.     

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه نباید تجار درگیر بروکراسی اداری شوند، افزود:تشکیل وی آی پی(vip) در گمرک فساد اداری در گمرک به حداقل می رساند وی آی پی در گمرک باید فعالیت 24 ساعت کند و نمایندگان تمام ادارات حضور داشته باشند تا یک تاجر مجبور  نباشد طبقات مختلف را اصطلاحا بالا و پایین برود.

انتقاد از گردش کُند حجم نقدینگی

وی ادامه داد:حجم نقدینگی در کشور بالا است اما گردش این حجم نقدینگی کُند شده در این راستا با مدیریت صحیح می توان مشکل مذکور را حل کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:سرمایه در گردش تجار نباید در شرایط فعلی اصطلاحا بخوابد بنابراین باید ملاحظات برای برون رفت از وضعیت فعلی لحاظ شود و از ظرفیت های مختلف استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما