شناسهٔ خبر: 27464448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه | اردوی جهادی ۹۷؛

جهاد دانشجویان گچسارانی در دمای بالای ۵۳ درجه/ مسئولان اطلاعات غلط به تیم شناسایی جهادی دادند!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران گفت: شرایط و آب هوایی روستای محروم آبریگون به گونه‌ای بود که دمای هوا در بعضی از روزها بالای ۵۳ درجه می‌رفت، اما با این وجود، جهادگران عزم خود را برای ارائه خدمات جزم کرده بودند.

صاحب‌خبر -

علی مرام حق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: گروه جهادی شهید آقایی وندا دانشگاه آزاد گچساران با بیش از ۲۵ جهادگر خواهر و برادر به مدت ۱۰ روز در حوزه عمرانی، سلامت و بهداشت، آموزشی و فرهنگی به مردم روستای آبریگون خدمات رایگان ارائه دادند.  

مرام حق با اشاره به فعالیت‌های عمرانی جهادگران بیان کرد: متأسفانه روستا به دلیل شرایط جغرافیایی و آب هوایی به گونه‌ای بود که دمای هوا در بعضی از برهه‌های زمانی روز بالای ۵۳ درجه می‌رفت و این کار را برای انجام فعالیت‌های عمرانی سخت می‌کرد، اما با این وجود، جهادگران عزم خود را برای ارائه خدمات جزم کرده بودند و در این مدت شعار «می سازیم تا ساخته شویم» را سرلوحه کار خود قرار دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران با اشاره به فعالیت‌های عمرانی مطرح کرد: در این اردو یکی از کار‌هایی که انجام دادیم، ساخت یک باب منزل برای خانواده‌ای بی بضاعت و ساخت سرویس بهداشتی برای چند منزل مسکونی بود.

وی افزود: در حوزه فرهنگی با همکاری اهالی روستا اقدامات مفید و برنامه‌های پرشعوری اجرا شد که بخشی از این اقدامات، اقامه  نماز جماعت، ادعیه و زیارات مختلف، جشن میلاد امام رضا (ع)، پخش فیلم‌های ارزشی و پر محتوا، کلاس احکام،  کار با کودکان روستا، همچنین آموزش نماز، قرآن، شعر، کتاب خوانی، نقاشی، بازی‌های محلی، پخش انیمیشن، حضور بر سر مزار شهدا، آموزش اشعار و سرود‌های مذهبی بود.

مرام حق با اشاره به کمبود‌ها و مشکلات اهالی روستا در حوزه بهداشت و سلامت تصریح کرد: متأسفانه در زمان شناسایی به دلیل اینکه مسئولان اطلاعات غلطی به تیم شناسایی ما ارائه داده بودند، برنامه‌ای در حوزه بهداشت و سلامت برای روستا در نظر نداشتیم، اما بعد از اسکان در روستا و مشاهده وضعیت اهالی، با همکاری علوم پزشکی شهرستان گچساران اقدام به پایش سلامت روستا به صورت طرح خانه به خانه و استقرار تیم پزشکی در خانه بهداشت روستا اقدام کردیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران در پایان یکی از برنامه‌های ویژه گروه جهادی شهید آقایی وندا را اجرای طرح آموزش اقتصاد مقاومتی و کسب کار خانگی دانست و تاکید کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی وعمل به فرامین مقام معظم رهبری، طرح کلاس‌های آموزشی کسب کار خانگی در حوزه‌های نمد دوزی، پولک دوزی، چرم دوزی و... را برای بانوان روستا برگزار کردیم؛ که خدارو شکر با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

نظر شما