شناسهٔ خبر: 27463854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاشینیان: زمان تحقق انقلاب اقتصادی در ارمنستان فرا رسیده است

تهران- ایرنا- همزمان با راهپیمایی روز گذشته هزاران نفر از شهروندان ارمنستان در پایتخت این کشور در بحبوحه صدمین روز حضور نیکول پاشینیان در مسند نخست وزیری، پاشینیان گفت که پس از انقلاب سیاسی باید انقللاب اقتصادی در ارمنستان رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز به راهپیمایی هزاران نفر در خیابان های ایروان برای رسیدن به گردهمایی میدان استقلال پیوست و همراه با انها مسیری را پیاده پیمود.
وی سپس طی سخنرانی در این گردهمایی گفت: می خواهم به شما در مورد آنچه در این 100 روز از زمان آغاز حضورم در سمت نخست وزیری انجام شده، گزارشی ارائه کنم.
پاشینیان تصریح کرد: به دنبال پیروزی اخیر سیاسی در ارمنستان، انقلاب اقتصادی نیز نزدیک است. به شما اطمینان می دهم که ما دستاوردهای چشمگیر اقتصادی را ثبت خواهیم کرد. ما با مدل اقتصادی فعلی نمی توانیم راضی شویم و خواهان تغییرات سیاستهای اقتصادی در راستای رشد اقتصادی هستیم.
وی افزود: ما الگوی فعلی را با یک الگوی اقتصادی جامع و فراگیر عوض می کنیم تا تمامی شهروندان فرصت های برابری برای انجام فعالیت های اقتصادی داشته باشند. باید به شهروندان اعلام کنم که به دنبال انقلاب سیاسی، انقلاب اقتصادی در راه است.
نخست وزیر ارمنستان در مورد دستاوردهای اقتصادی در 100 روز حضورش در این سمت خاطر نشان کرد: اقتصاد ارمنستان در حال توسعه می باشد و شاخصه های بالای اقتصادی در این راستا ثبت شده است.
وی افزود: کارشناسان ابتدا پیش بینی کرده بودند که به دنبال انقلاب در ارمنستان، این کشور وارد فاز افول اقتصادی خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد و شاهد ارتقاء شاخص های اقتصادی بودیم. نشانه هایی وجود دارند که ادامه این روند را اثبات می کند.
این مقام ارشد ارمنستان در ادامه سخنرانی خود عنوان کرد: نتیجه اصلی پس از انتخاب وی به عنوان نخست وزیر این بود که بیش از آنکه شهروندان این کشور را ترک کنند، شهروندان بیشتری به ارمنستان آمده اند.
پاشینیان در مورد روابط کشورش با روسیه پس از انقلاب در این کشور گفت که روابط ارمنستان- روسیه به طور تدریجی تقویت خواهد شد و یکی از اهداف دولت وی، تعمیق این رابطه و رساندن آن به یک سطح جدید است. هیچ تغییری در سیاست خارجی ارمنستان رخ نخواهد داد. ما همچنین به دنبال تقویت روابط مان با اتحادیه اروپا هستیم.
به گزارش ایرنا، در حالی صد روز از فعالیت پاشینیان در سمت نخست وزیری ارمنستان گذشت که مردم این کشور همچنان به بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور امیدوارند. نخست وزیر ارمنستان تلاش کرده با سیاستهای جدید و در کنار آن مقابله با فساد مالی فراگیر در رده های بالای دولتی، اقتصاد این کشور را احیا کند. در حالی که پاشینیان از حمایتهای مردم برای اجرای سیاستهای مدنظرش برخوردار بوده، باید منتظر ماند و دید که آیا سیاستهای وی منجر به انقلاب اقتصادی که وی بر آن تاکید کرده، خواهد شد.
اروپام**9234**1485

نظر شما