شناسهٔ خبر: 27463844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور دانشجویان خارجی؛

آزمون جامع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی برگزار شد

آزمون جامع زبان فارسی با حضور ۱۲۶ نفر از فارسی‌آموزان مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، آزمون جامع زبان فارسی با حضور ۱۲۶ نفر از فارسی آموزان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این آزمون که در دو مرحله کتبی و شفاهی در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۷ در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، فارسی آموزانی از کشور‌های عراق، لبنان، سوریه، اندونزی و کانادا شرکت کردند. داوطلبان در این آزمون به سوالات مرتبط با چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری پاسخ دادند.

پس از برگزاری این آزمون، نتایج آزمون بر روی سایت این مرکز قرار گرفت که ۸۲ تن از داوطلبان نمره قبولی را کسب کردند. همچنین محمد وفا از کشور عراق، محمد نورس از کشور سوریه و سارا رعد از کشور لبنان نفرات برتر این آزمون بودند.

یادآور می‌شود همزمان با این آزمون، آزمون جامع زبان فارسی با نظارت بخش واحد سنجش و ارزیابی مرکز فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد، در نجف عراق نیز برگزار شد که ۳۰ داوطلب در آن شرکت داشتند. اغلب این داوطلبان پس از کسب موفقیت در این آزمون برای ادامه تحصیل به دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد معرفی می‌شوند.

نظر شما