شناسهٔ خبر: 27463122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعزام کشتی بیمارستانی آمریکا به کلمبیا برای ساماندهی مهاجران ونزوئلایی

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد یک کشتی بیمارستانی نیروی دریایی ایالات متحده برای درمان مهاجران ونزوئلایی در ساحل کلمبیا مستقر خواهد شد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد بیشتر برای کمک به کلمبیا به عنوان متحد آمریکا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه میامی هرالد، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا جمعه به خبرنگاران گفت: این قطعا یک ماموریت بشردوستانه است. ما سرباز نمی‌فرستیم، ما پزشک اعزام خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا این اقدام را "گامی برای مدیریت هزینه انسانی رفتارهای نیکولاس مادورو و رژیم رو به انزوای او" دانسته است.

سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرد، در بحبوحه بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا حدود ۲.۳ میلیون ونزوئلایی تا ماه ژوئن از این کشور گریخته‌اند و اکثر آنها راهی کشورهایی مانند کلمبیا و برزیل شده‌اند. سازمان ملل این شرایط را یک بحران مهاجرتی تلقی می‌کند.

ماتیس درباره این اوضاع به خبرنگاران گفت: می‌توانید تصور کنید که اکنون بیش از یک میلیون مهاجر در یکی از پر جمعیت‌ترین ایالت‌های ما باشند، مثلا کالیفرنیا، و چه کاری می‌توان برای آن یک ایالت انجام داد. حالا با در نظر گرفتن شرایط کنونی، متوجه خواهید شد که چرا اکنون زمان آن است که ما به دموکراسی‌هایی که به دردسر افتاده‌اند، کمک کنیم.  

دولت ترامپ از منتقدان سرسخت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است و تحریم‌هایی علیه کاراکاس وضع کرده و برای مدیریت میلیون‌ها مهاجری که از این کشور گریخته‌اند، میلیون‌ها دلار اختصاص داده است. رئیس‌جمهوری آمریکا سال گذشته احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا را بعید ندانست.

انتهای پیام  

برچسب‌ها:

نظر شما